Jump to content

Markilanosz

Senior
  • Content Count

    84
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Markilanosz last won the day on June 2

Markilanosz had the most liked content!

Community Reputation

14

Personal info

  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • You are:
    ondernemer
  • What age group do you belong to?
    41-45
  • You are primarily interested in:
    innovatief onderneme
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Dat is zeker waar, put dempen als het kalf al verdronken is. Ik zou het omdraaien, gewoon uitrekenen wat het kost om iemand elke week op en neer te laten vliegen en dat als extra service aanbieden. Kosten op zich zijn denk ik veel en veel lager dan verzekeren. De voordelen: - Waarschijnlijk bied niemand dit zo aan en is het een USP - Extra marge met een aantal van die B/L's die je tegelijkertijd meeneemt. - Als ze dat niet willen, dan zal een rechter altijd zeggen: "er was een oplossing om dit risico af te dekken, maar daar heeft u niet voor gekozen beste klant"
  2. Kan wel zijn dat FOB niet voor containers is, maar heel het verre oosten heeft het over FOB als ze praten over een container geleverd aan boord van de boot. Ik zou dat FCA laten voor wat het is, en gewoon FOB blijven gebruiken.
  3. Die dingen copiereren voordat je ze verstuurd, meer kun je niet doen. Ja, iemand ze persoonlijk meegeven en op en neer laten vliegen. Wat ik niet goed snap is dat als je eigen schepen hebt, dat je dit niet opgelost krijgt, maar ik zie wel eens vaker dingen verkeerd 😉
  4. Als de auto op de VOF staat ben je beide eigenaar en schuldenaar, zo werkt een VOF. Samen uit, samen thuis.
  5. Dit is toch eigenlijk net een AH of Jumbo webwinkel, enigste wat afwijkt zijn de bezorg tijden. Ik zou me dus niet zo druk maken en gewoon beginnen. Alleen dat alcohol verhaal checken.
  6. Moet je gewoon niet iemand (part-time) in dienst nemen om dit te regelen? Of is er niet iemand in je fanbase die wil helpen?
  7. Als je nu niet goed oplet dan ben je binnen de kortste keren alle controle kwijt en heb je ooknog het gevoel dat dat je eigen schuld is. Wat ik zou doen: - Nederlandse BV met alle merkrechten, URL's van websites, product omschrijvingen, en alle andere IP die je kan verzinnen. Daar blijf je voor de volle 100% eigenaar van. Hier nooit en dan ook nooit over onderhandelen. - Chinese productie partner opzoeken samen met de Taiwanese partner en zorgen dat je zelf in beeld bent bij die Chinees. Dat betekend er regelmatig naar toe gaan, ook al zou je de zaken via email of video conference ook kunnen regelen. Je MOET een persoonlijke relatie opbouwen met die Chinees. En laat iedereen nou maar kletsen dat China niet of minder interessant is, dan zoek je gewoon in de verkeerde regio in China. - Joint Venture sluiten met die Taiwanees. Daar afspraken maken over de regio's, inkoop, verkoop, marges, en wat je nog meer kan verzinnen. Mooi avontuur, baan opzeggen, en vol gas erin. Ps. Weet wel zeker dat je dit echt leuk vind? Wil je er niet volgas in? Dan is de hele boel verkopen voor een mooie prijs misschien ook een optie.
  8. Ik heb zelf ook onderzoek naar gedaan, en mijn conclusie was dat het technisch wel mogelijk is, maar dat het niet helpt. De links moeten komen van relevante bedrijven die raakvlak hebben met de site waar de link naar toe gaat omdat Google anders de link negatief beoordeelt. Je moet alle links dus handmatig checken. Links die vanuit artikelen komen die zijn geschreven voor de site waar de link in eerste instantie naartoe verwees. Je leest over Albert Hein, klikt op de link en komt bij de Jumbo terecht. En de 3de reden is dat als die site gestopt is, dan was daar een reden voor, grote kans dat die links dan ook niks of weinig toevoegen. Ik ben er dus van overtuigd dat dit een hele bak werk is met minimale kans van slagen. 100% niet doen dus. Zonde van de tijd en energie. Ps: Coolblue is een heel ander verhaal, dat is een bedrijf dat zijn eigen winkels omzet naar 1 centrale winkel. Al die winkels zijn up-to date.
  9. Ja, ongetwijfeld omdat je dat ergens gelezen hebt i.p.v. uit ervaring, of omdat je niet de kennis hebt over hoe je het op de juiste manier moet doen. Knap dat je dit allemaal uit 1 regeltje text haalt.
  10. Vraagt ze nu of je klant wilt worden? - Betalen voor haar ZZP-ers - Werken onder je eigen naam. Samen is samen, samen de lasten en de lusten. Dat je een vergoeding aan haar betaald om in te stappen omdat ze al een eindje op weg is, dat is redelijk, Maar dan doe je zaken vanuit 1 en de zelfde entiteit, en maak je zonder verdere kosten gebruik van de (dan gezamenlijke) structuur binnen het bedrijf. Ik denk dan ook dat de eerste vraag moet zijn: Ga je samen in een bedrijf of word je klant en zet je je eigen bedrijf op?
  11. Je leverancier in Bangladesh werkt met een lokale forwarder, (dat is een tussenpersoon die de documenten voor transport opmaakt en het contact met de reder onderhoud) deze forwarder werkt waarschijnlijk samen met een forwarder in Rotterdam. Deze forwarder ontvangt de documenten, heeft contact met een declarant, (dat is een tussenpersoon die de importtarieven uitrekent en contact heeft met de belastingdienst) en houd contact met jouw over de levering van de container. Nu zijn er 2 opties: FCL (Full container load): De forwarder werkt samen met een container transporteur, en maakt namens die transporteur een afspraak met je over de levering van de container. Er komt dus een vrachtwagen naar je toe met de container, je hebt 2 uur de tijd om de container te lossen. Ben je langer bezig dan betaal je een vergoeding per extra uur lostijd. Waarschijnlijk staat je handel niet op pallets, zorg dus dat je die zelf hebt. LCL: (Less then container load) De forwarder werkt samen met een lokaal losbedrijf die de container in Rotterdam lost, die zoeken jouw spullen bij elkaar en regelen een vervoerder die dat op pallets naar je magazijn brengt. LCL kan je meestal zelf ophalen bij het losbedrijf. Je kunt nooit een LCL container zelf lossen omdat er ook goederen van andere partijen in de container zitten. Dit hele proces wordt door de forwarder begeleid en gefactureerd, samen met de eventuele importheffing.
  12. Dit gaat niet over SEO, maar ik weet 100% zeker dat dit niet werkt en je site bij google niet voorruit maar achteruit gaat.
  13. HS code 8501310099 Gelijkstroom motoren met een vermogen <750W 2,7% Let op: Geld alleen als je ze echt als onderdelen invoert in de originele verpakking. Anders kom je terecht in de anti dump tarieven die gelden voor fietsen.
  14. Ik zoek het morgenochtend wel precies voor je uit, zo gepiept
  15. Ik weet de Taric code zo niet, wel weet ik dat er een discount op de (hoge) import tarieven zit als je maximaal 300 van die dingen per maand invoert

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept