HetVaraantje

Senior
  • Aantal berichten

    36
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

HetVaraantje's trofeeën

  1. Nog ff een update. bol.com bleef mij maar spammen met dezelfde mail. Ik MOEST de retour accepteren... Ik heb diverse malen hierop dezelfde reactie gestuurd namelijk: Ik accepteer geen kapot item. Ik heb mijn verkoopaccount gesloten. Mij niet meer lastig vallen. bol.com reageerd niet inhoudelijk maar steeds standaard 'U moet retour accepteren'.... Uiteindelijk uit pure frustratie een stout woordje erin gezet. Na 3 werkdagen (Binnen 24 uur reageren geld alleen voor verkopers van bol.com. Niet voor bol.com zelf) Vanwege het gebruik van een stout woord heb ik 40 strafpunten gekregen. Tesamen met mijn 70 strafpunten van december (Ik had gevraagd aan een zeer ongeinteresseerde chat medewerker of ik misschien een gemotiveerde medewerker mocht spreken....) is mijn winkel nu gesloten. Nouja, ik had mijn winkel 3 weken geleden zelf al dichtgegooid en gevraagd om mijn gegevens te verwijderen..... Echt niveau als een kind van 3. Neehoor jij neemt geen ontslag. Ik ontsla jou! Lekker puh1 Uiteraard zijn er tegen mij nu wel incassomaatregelen genomen wanwege de rotte koffie.... Hoe is bol.com groot geworden????? IK MOET verplicht een KAPOT item terugnemen. Welke ik weiger. Maar ik krijg gewoon het geld van het item niet. Maar de koffie die over de houdbaarheidsdatum is maar welke ik niet terug KON sturen vanwege, tja, onwelwillendheid van bol.com moet wel betaald worden.... (Nee mevrouw. Wij sturen u geen label op. Deze hebben wij eerder gemaild. En alle emails die ik vervolgens stuur dat ik toch echt GEEN label gehad heb worden stelselmatig genegeerd) Ook nog eens van een dermate vaag bedrijf waar ik mij eerst moet registeren om de vordering te kunnen inzien... 'Accountor' ofzoiets heeft het. Kan ook een phising email zijn. Ik heb het meteen verwijderd in ieder geval. Ze krijgen geen cent meer van mij. De koffie staat hier nog steeds ingepakt en wel. Alleen zonder retourlabel.... Ja dit is inderdaad een behoorlijk gefrustreerd bericht. Maar bedenk wel dat hier eigenlijk al sinds dag 1 problemen had. En deze case die toch echt heel duidelijk is gewoon zo onvoorstelbaar slecht door bol.com behandeld is. Ik kan er eigenlijk gewoon niet bij. Ik heb alle mail account van bol.com nu geblokkeerd. Ook die van 'accountor'. Ik zie de fysieke brief van de accountant wel op de mat vallen. Ik print simpelweg de laatste 5 mails uit die ik aan bol.com gestuurd heb die onbeantwoord zijn gebleven. Daarna mag het direct naar de rechter toe. Graag zelfs. Iedereen die bij bol.com wil beginnen: NIET DOEN!!!!!!! Ze zijn er slechts voor hun eigen gewin. Jij als verkoper trekt ALTIJD aan het kortste eind! En zolang verkopers dat gewoon pikken (Financieel gewin boven eigenwaarde denk ik dan....) gaat bol.com ermee door. Immers makkelijk en snel geld verdienen. Gratis content toegevoerd door de concurrect en wat goed verkoopt pikken ze in. En wat minder verkoop romen ze een groot gedeelte van de winst af. Niet tevreden? Hier beleidspunten en oprotten mag je.... Als iedereen nu eens de ballen had dit niet te pikken is het snel afgelopen met bol.com
  2. Klopt. Ik krijg GEEN reactie op mijn emails waarin ik verzoek de kosten die mij berekend zijn voor het retour sturen van een artikel die niet van mij was te restitueren Ik krijg GEEN reactie op mijn emails waarin in weiger een kapot item te accepteren. Ik krijg nu alleen een copy/paste email (Ik heb deze exacte email al eens ontvangen. Mijn reactie op deze email is, jawel, genegeerd) waarin mij verzocht wordt het foutieve item te retourneren. Ik krijg geen label ik moet voorschieten. Maar ik krijg het geld van de retour op mijn rekening echt waar hoor! Helaas is het verkeerd toegestuurde artikel niet veel waard maar uit princiepe zet ik het op marktplaats. Dan krijg ik nog iets van mijn verlies terug.... Ik neem mijn verlies maar. Jokes on bol.com Prive koop ik nu alles via Coolblue/wehkamp e.d. Het afgelopen jaar alleen al een Sonos geluid set (2.000) was-en droog machine (1500) Nieuwe QLED TV (1800), gewoon boeken en Blu-rays en basis aankopen (Toch goed voor enkele honderden euro's per jaar) Gestopt met 2e hands boeken (Enkele tientjes per maand maar toch...) en gestopt met mijn webwinkel. Ze krijgen geen ene rotcent meer van mij! Hoopt dat bol.com dit leest.... Penny wise, pound fool @$$holes
  3. Klopt. Diverse conflicten met bol.com ;) Ik wil ze nu niet allemaal gaan noemen. Heeft verder ook weinig zin. bol.com levert meer frustratie dan geld op. Ik kan zelfs mijn eigen prijzen voor artikelen niet meer bepalen want 'boven relevante marktprijs'. Dus niet al mijn artikelen staat online want ga een beetje met verlies verkopen.... Ik denk dat ik een stuk of 6 van dergelijke conflicten heb. bol.com is nu gewoon een hele grote, oneerlijke concurrent. Ik heb lekker 3 jaar lang het aanbod van mijn eigen concurrent aangevuld en gecorrigeerd.... Maar nu is het echt op. Als ik kijk hoeveel uur ik in bol.com stop en wat daar tegenoverstaat kan ik die uren beter in mijn eigen webwinkel stoppen. Het is een klein, achterhaald winkeltje. Maar wel MIJN kleine achterhaalde winkeltje!
  4. Bellen doe ik zeker niet. Ze ontkennen al afspraken die zwart op wit in dezelfde conversatie staan. Laat staan als alles mondeling verloopt. Ik heb echt niet het idee dat ik wordt geholpen. Hiervoor zijn de reacties gewoon te kort en te bot. Hoe kan ik contact opnemen met de afdeling bemiddeling?
  5. Ah. Even de verwarring uitleggen: De klant heeft 2 items besteld. 1 bij mij 1 bij bol. Beide zijn door de klant retour gestuurd. Alleen de verzendstickers zijn omgedraaid. Die van bol.com is bij mij beland en mijn retour is bij bol beland. De klant heeft contact gehad (op mijn verzoek) met bol.com Bol.com heeft mij toen een label verzonden zodat ik de foutieve retour kon doorsturen. Maar toen ik later die dag het label wilde printen was de conversatie weg wegens ' dubbel'. Ik heb toen contact gehad met bol.com en tot 3x toe de sitatie uitgelegd. Ik heb toen letterlijk te horen gekregen van een medewerker 'Ik snap niet wat er aan de hand is, maar u krijgt van ons geen retourlabel'. Na 3x uitleggen was ik toch echt wel klaar. Klopt inderdaad dat ik zo onderhand wel emotioneel ben. Maar dat komt door de manier waarop bol.com communiceerd. Er lopen op dit moment namelijk meerdere cases. Ik wil deze nu even niet noemen omdat zaken anders zo door elkaar gaan lopen. Maar prive ben ik al langer geen klant meer bij bol. Ik blijf gewoon steeds tegen mensen aanlopen die het volgens mij gewoon express niet willen begrijpen. Ok 1 voorbeeld: Ik had koffie via hun besteld via een Partner. Bleek koffie was al over de houdbaarheidsdatum. Diverse malen 3e partij een mail verzonden. 0 reacties. In totaal 8 (ACHT!) keer contact gehad met de chat van bol. (Het was net in maart toen de Corona lockdown begon) Uiteindelijk na mailen zegt bol.com retourneer de koffie maar. Maar inmiddels was er zoveel tijd verstreken ik kon niet meer gewoon een retourlabel printen (Te lang geleden) weer contact gehad. bol.com zegt hierbij een retourlabel aan deze email. Maar helaas. Geen retourlabel aan de email. Dus ik stuur weer een email. Helaas er zat geen bijlage bij deze email. Gelieve nogmaals het retourlabel mailen. Reactie bol: " Nee mevrouw we mailen niet nogmaals een retourlabel". Ik mail WEER (We zijn inmiddels ruim een maand verder) ik heb echt geen label ontvangen. Graag label sturen. Dezelfde reactie. Mevrouw u heeft al een label. Dat ging nog een paar keer heen en weer. Brief ontvangen met incassokosten. Weer gemailed. Ja mevrouw dat had u maar moeten retourneren....... 1 maand later weer een mail. "U heeft besloten het product te houden. U moet betalen blah blah blah'. Ik WEER mailen dat ik toch #$@&*^&(^*&^ nooit een retourlabel ontvangen heb. En nu reageerd bol.com helemaal niet meer...... Tja mijn mails werden inderdaad niet vriendelijker...... Iemand nog koffie van 3 maanden over de houdbaarheid? Ik verkoop nu 3 jaar via bol en het is 3 jaar ellende op ellende op ellende. Tuurlijk nu ben ik boos maar dat is heel erg veel ellende aan vooraf gegaan. Bellen doe ik niet meer. Juist omdat problemen daar niet werden opgelost en ik later geen 'bewijs' meer had van afspraken. Dus ik doe nu alles JUIST online. Ik dacht da's makkelijk. Alle afspraken en conversaties staat zwart op wit. Helaas.... bol.com kan nog niet naar boven scrollen in de conversatie om hun eigen geboden oplossing terug te lezen.... Ik snap niet waarom bol.com dit niet begrijpt. Ga naar pagina 1 van de conversatie. Hierin staat DOOR HUN geschreven wat her probleem en de oplossing is. Namelijk label toesturen voor foutieve zending en het kapotte beeld zou afgeschreven worden. Dit is letterlijk door BOL zelf getyped. Maar als ik daarna verwijs dat 'Ja nee mevrouw we sturen geen labels op hoor. Nee hoor mevrouw wij versturen helemaal geen beelden. Het is kapot ontvangen door de klant'. Er staat gewoon LETTERLIJK dat het beeld kapot gegaan is toen bol.com het beeld retourneerde naar de klant. En even later in DEZELFDE conversatie staat dat ze het beeld retour naar de klant verzonden hebben. Werkelijk. Ik kan gewoon zo slecht tegen dergelijke koppige domheid.... Eerst zelf het probleem creeren. En aan het einde nog verongelijkt zijn dat ik zo onderhand een beetje mijn geduld aan het verliezen ben.... Ik mag toch wel enige intelligentie verwachten van een medewerker. De hele conversatie is er. Ik zou zeggen scroll omhoog en begin je eigen berichten eens terug te lezen
  6. Ik word echt sta-pel-gek van bol.com Inmiddels heb ik mijn winkel op non-actief gesteld. Maar bol.com blijft mij lastig vallen. Het volgende: Klant besteld een artikel. Wil dit retourneren. Prima Vervolgens komt er een product retour wat niet van mij is. Ik accepteer de retour niet (Ik kan alleen een reden kiezen. Geen bericht bijschrijven. Geen optie ook voor verkeerd item ontvangen. Maar gekozen voor niet volgens retourvoorwaarden geretourneerd) Klant mailt (Meteen een penalty op mijn naam. Teveel klantvragen....) Ik geef aan verkeerd artikel ontvangen. Klant gaat dit oppakken met bol.com Sindsdien zit ik in een hel converstatie met bol.com..... In de eerste instantie kreeg ik een retourlabel voor het verkeerd ontvangen item. Maar toen ik het wilde uitprinten was de gehele converstatie uit het bol.com systeem verwijderd. Dus ik neem contact op via de chat en vraag TOT 3 KEER TOE een retourlabel voor dit item. Tot 3x toe stuurt bol.com terug dat ze niet begrijpen waar het om gaat maar ze gaan mij geen label toesturen..... Prima. In de container dan ermee! 3x weigeren prima dan niet. Vervolgens een bericht van bol.com Mijn retour is kwijt. Klant krijgt geld terug maar ik krijg ook betaald. Je denkt opgelost nu maar...... Klant mailt mij dat bol.com mijn zending naar haar heeft teruggestuurd. En niet goed verpakt. Het beeld is in 2 stukken. Nu blijft bol.com mij maar mailen dat ik de retour van de klant moet accepteren. Ondankt dat de hele conversatie gewoon terug te lezen is snapt bol.com het maar niet. Beweringen: Het is kapot bij de klant aangekomen (JA. Maar niet door mij! Door jullie. Ik heb de retour nooit gehad. Ik wil deze ook niet meer!) Bol.com claimt geen partij te zijn. Ze beweren dat zij dit artikel niet naar de klant verzonden hebben. Maar dat hebben ze dus wel omdat de klant het naar bol geretourneerd had. En niet naar mij. Dit is een conversatie die in een rondje gaat. Ik krijg nu net een bericht dat ik de retour MOET accepteren. De klant krijgt zijn geld terug en ik kan ernaar fluiten! Los hiervan heb ik een andere mail verzonden naar zakelijk@bol.com omdat ik het niet eens ben dat ik de retourkosten heb moeten betalen (Wordt gewoon ingehouden op de uitbetaling) van het artikel wat dus incorrect naar mij verzonden is! Het is echt te gek voor woorden dit! Na alle andere bakken ellende die ik met bol.com heb is dit voor mij de druppel om in zijn geheel te stoppen met bol.com Maar dit probleem lijkt niet op te lossen. Ze zijn bij bol.com te STOM om dit te snappen. Inmiddels zijn er al 10-tallen berichten over en weer gegaan. Hoe los ik dit op? TL;TD Klant stuurt retourartikel naar verkeerd adres. Ik moet toch retourkosten betalen. Artikel raakt beschadigd door klant. Ik moet artikel toch retour accepteren. Dus betaal 2x retourkosten, bol.com commisies en kan artikel in de vuilnisbak gooien door fout van klant
  7. Ik hoef geen schadevergoeding behalve uiteraard de zoekgeraakte fysieke producten. Verder wil ik alleen maar dat ze nu weer volgens afspraak de LVB gaan leveren. Op dit moment is het heel rustig. Het kan het weer zijn al ben ik niet gerust op de zomaar verwijderde bestellingen en de manier waarop bol.com dit naar de koper communiceerd. Namelijk deze verkoper is onbetrouwbaar hier heb je de concurrent. Koop het hier.
  8. Ik heb een verzonden melding! Nog niet aangemeld bij PostNL maar er gebeurd iets. Hopelijk is dit niet een 'fluke' maar is het probleem echt opgelost. Nu achter mijn zoekgeraakte voorraad aan!
  9. Iedereen doet het. Als dit niet mag sluit mijn account dan maar. Voor de marges hoef ik het niet te doen. Ze pakken de dubbele watermerk afbeeldingen van mijn concurrent ook niet aan. Mag ook niet... Ik denk dat bol.com wel hogere prio's hebben dan mijn flyer. Mag ik hopen athans Ik heb overigens besloten om, zodra mijn nieuwe webwinkel af is, ik met bol.com ga stoppen. De marges zijn gewoon niet-bestaand. Ik blijf het gebruiken om van oude en onverkoopbare voorraad af te komen en wellicht als promotie kanaal. Maar ik ga niet meer proberen om via bol.com al mijn assortiment aan te bieden
  10. Het klinkt toch een beetje alsof mensen hier bol.com aan het verdedigen zijn.... bol.com komt zijn afspraken niet na. Ik heb 4 artikelen liggen. hier betaal ik voor. En vervolgens kan een klant deze niet kopen. Dat ze intern met tetris bezig zijn is toch niet mijn probleem?
  11. Deze kleur is 1 keer verkocht. De andere kleur was binnen 3 dagen uitverkocht. Ik denk 1,5 maand geleden aangeleverd. Duurde wel ruim 2 weken totdat het verwerkt was.... Probleem zit hem een beetje in de prijs. De concurrent verkoopt met verlies en dat vertik ik. Ik heb gisteren besproken met een 'teammanager'. Ze weigerde haar naar te geven. Ze heeft plechtig beloofd dat ik morgen teruggebeld word. Ik wacht dit eerst af.
  12. Ja ik had mijn bericht al aangepast: Vind jij dit niet vreemd? Je betaald voor opslag 4 items. Vervolgens wil de klant er 4 maar magnie. Wat doet de klant. Bestellen bij mijn concurrent. Die heeft er wel 4. Je betaald verzendbijdrage per item. Als 1 klant 4 items wil gaat het in 1 doos (Of 2 in dit geval) maar betaal je wel 4x pakketbijdrage. Oftwel bol.com steekt hier (nog meer) geld in eigen zak.
  13. Nou ik heb weer een nieuwe testorder geplaats. Er liggen en 4 op voorraad bij bol maar ik kan er maar 1 bestellen. Even kijken of deze ook stiekem verwijderd word. Nu ik het nogmaals probeer kan ik er opeens 3 in mijn mandje doen. Het lijkt dus inderdaad iets met 'voorraad lokatie' te maken te hebben. Wat een onzin is dat toch. Dan stuur je toch 2 pakjes? 1 met 1 en 1 met 3. Ik betaal tenslotte voor ieder item verzendbijdrage. Of het nu in 1 pakket gaat of niet. Wat is uberhaupt het nut van hetzelfde product (Hoogte 2 cm breedte 15 cm lengte 15 cm) er eentje ergens anders neer te leggen???? Wanhopig word ik ervan.
  14. Nog een update voor wie dit volgt. bol.com heeft LvB orders verwijderd. Ik kan ze niet meer zien. Niet onder geannuleerd niet onder verwijderd. Geen email gehad hierover niets. Gewoon *poef* weg. Dit was mij al eerder opgevallen. Ik zag 's avonds een order. De volgende ochtend was deze verdwenen. Aangezien je van Logestiek via Bol.com geen emails krijgt kan je het alleen terugzien in je verkopersaccount. Ik heb toen contact gehad met de klantenservice. Die beweerde bij hoog en laag dat het onmogelijk was. Dat deden ze niet. Laat het nu toevallig mijn eigen testorders zijn.... De email de koper (Stiekem ik dus) krijgt: So there you have it. Orders worden stiekem verwijderd zonder dat je dat als verkoper weet. Onderwijl krijgt de klant een email dat DE PARTNER (Dus bol.com treft geen blaam. De verkoper is onbetrouwbaar) schuldig is en promoot een andere partner als schop na! Met link naar HUN winkel. Niet de mijne! Mag ik dit ook geen liegen noemen?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.