Rob_2017

Junior
  • Aantal berichten

    20
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    mij kunnen adviseren

Rob_2017's trofeeën

  1. Is deze 'cliente' van Incasso Centrum Nederland dan de jonge dame achter MKB op Reis, achter MKB Reizen of achter MKB Topdeal? Of allemaal? André zegt hiermee gestaakt te zijn met zijn werk voor deze cliënte?
  2. Waar komt die man eigenlijk vandaan? De website van het incossocentrum staat bomvol informatie, maar ook bomvol taalfouten. Klein voorbeeld: 'Wij werken samen met plaatselijke incasso bedrijven in landen zoals Spanje Turkey Frankrijk Italia en luxenburg' En als je de website bezoekt en de Privacy Policy durft te lezen, dan lees je o.a. dat ze heel veel verschillende gegevens kunnen registreren van de websitebezoeker, waaronder de Biometrische gegevens en Genetische gegevens. 'Wij zijn een jonge en dynamisch bedrijf op het gebied van incasso zaken waar veel incasso bedrijven stoppen gaan wij net iets verder.' Als het echt een serieus bedrijf wil zijn, moet het zijn website ook serieus nemen.
  3. Dit was inderdaad een vergissing van mijn kant. Komt door de melding van vandaag dat een incassobureau actief is voor MKB Op Reis. Toch lichte schrik. Maar de zogenaamde 'belastingdienst' had wel extra met de schrik meegelift. Onze 'aangevallen' 06 is niet online bekend via een contactadres/afzender op een website. MKB Op Reis heeft wel ons nummer via de info die ze bij de KvK hebben verzameld, helaas
  4. Excuses: het is waarschijnlijk niet dezelfde persoon, die nu via sms spamt. Het lijkt er alleen erg op. Het bedrag komt namelijk niet overeen met het openstaande bedrag bij MKB-OpReis. Wel toevallig tegelijkertijd. Teveel credits voor deze man
  5. Hij gaat los: je krijgt nu een sms binnen, zogenaamd van de Belastingdienst. Hoe ver ga je?: [Belastingdienst] Uw openstaande schuld van EUR €748,00 is na meerdere herinneringen niet voldaan. Op 25 April 2020 zal de gerechtsdeurwaarder overgaan tot conservatoir beslag. U kunt de beslagprocedure voorkomen door direct het gehele bedrag te voldoen via iDeal: paylink verwijderd
  6. Radar en Kassa zijn voorzien door input van mijn kant. Echter zijn de topics hierover daar gesloten, omdat dit geen consumentenzaak is, maar iets voor ondernemers. Vandaar dat ze mij doorverwezen naar Higherlevel. Politie verwees mij zelfs naar Opgelicht.
  7. Ze gebruiken veel voorkomende Nederlandse namen: de Jong, de Boer en de Vries. Maar je wordt gebeld door iemand anders (buitenlands accent volgens sommigen). Als je de Jong of de Boer wilt spreken, kan dit niet.
  8. Ik heb onlangs een melding gemaakt bij de politie. De agent stuurde in eerste instantie aan op zelfinitiatief: 'heb je het gemeld bij media als Kassa of Opgelicht?' Het leek er op dat ze eigenlijk bedoelden: 'wil je sneller resultaat, dan kun je iemand anders de zaak laten aanpakken'. Uiteindelijk is mijn melding wel terecht gekomen bij andere meldingen aan het adres van Molenstraat 7. Het rijtje bleek niet heel lang. Hij zei wel dat aangiftes meer aandacht krijgen, dus mensen: Heb je betaald en voel je je misleid door MKB op Reis, doe aangifte bij je lokale politiebureau en schaar dit onder de meldingen en aangiftes op het adres van MKB op Reis. Wel melden dat ze verhuisd zijn. Heeft iemand trouwens een verhuisbericht van hen ontvangen?
  9. Is het een tikfout of is dit adres gekopieerd van een mail van MKB op Reis? Ze heet bij ons Kirsten ipv Kristen
  10. Het melden bij Fraudedesk is een mogelijke actie. Zij registreren de melding en zullen de melding misschien ook in een dossier met andere meldingen stoppen, maar zij hebben geen opsporingsbevoegdheid. Er wordt door hen dan ook geadviseerd om een jurist ter hand te nemen. Mijn gedachten: als er een incassobureau zich meldt, dan kunnen we hier op dit forum vast genoeg medestanders vinden om een zaak aan te gaan, indien dit onvermijdelijk is. Ik heb zelf in totaal twee aanmaningen in mijn mail gezien. Wat de volgende stap wordt, ga ik zien. Als alle 'belaagde' mensen nu aangifte doen bij de politie, zal hun dossier ook groeien en moeten zij er uiteindelijk iets mee doen, lijkt mij. Voor aangifte moet ieder echter een afspraak maken bij de politie van zijn/haar woonplaats. Online is dit namelijk niet mogelijk.
  11. @Berto De eerste mail die wij ontvingen bevatte een onderwerpregel met alleen maar hoofdletters en een uitroepteken: WELKOM BIJ MKB OP REIS! Dit zijn twee elementen waar aardig wat spamfilters op aanslaan. Verder bevatte de mail links, die allemaal worden 'getracked', vijftien in totaal: afbeeldingen, buttons, mailadres en zelfs het telefoonnummer (https://mkbopreis.nl/track/e/l/...(en dan een cijferreeks)...). Bij een webprovider vond ik nog het volgende: 'Er zijn diverse e-mailaanbieders die vrij streng op het SPF-record controleren. Het doel van een SPF-record is dat er wordt gecontroleerd dat je ook daadwerkelijk geautoriseerd bent om e-mail vanaf een bepaalde server te versturen. In dit SPF-record moet zowel het IPv4- als IPv6-adres zijn gedefinieerd.' Ik weet alleen niet of men bewust foutief een SPF-record kan toepassen, zodat de mail bij ontvangers in de spam belandt.
  12. Dank je Ward. Ik had dit topic gestart en ben onder de indruk hoeveel traffic deze al genereert. Dit laat zien, dat er nog steeds mensen op een slinkse manier worden 'overvallen'.
  13. @Highio, je doelt, denk ik, op mijn eerdere aanwijzing: " 'MKB-Reizen' een andere organisatie uit Arnhem meldt op hun website het volgende: – Er wordt momenteel gebeld met een anoniem nummer uit naam van MKB Reizen. Kennelijk wordt onze handelsnaam misbruikt want dit zijn wij niet geweest. Inmiddels hebben wij aangifte gedaan bij de Politie te Arnhem en staat deze melding genoteerd onder nummer 2019371440. Mocht u het ook noodzakelijk vinden om aangifte te doen kunt u refereren aan dit nummer. " Het ziet er inderdaad naar uit dat zij de dupe zijn van de acties van MKB Reizen (ook wel als MKB op Reis gebruikt en 'onderdeel' van MKB Diensten), hoewel ik niet kan zien van wanneer de aangifte stamt. We kunnen wel de titel van dit topic aanpassen, maar MKB Reizen, niet MKB-Reizen (met streepje), is nog steeds met deze naam druk bezig om mensen te bellen. En het blijkt dat mensen, die gebeld zijn, dit topic makkelijk weten te vinden via Google
  14. Het kan zomaar zijn, dat Kirsten een gefingeerd persoon is. Je mag haar namelijk niet aan de telefoon krijgen, want zij is volgens de telefoniste van MKBopReis van de 'maildesk'. Trouwens prachtig taalgebruik: 'Zodoende is het aan de ondernemer vrij om de voorwaarden van de overeenkomst uit te leven.' Sinds hun oprichting moeten ze vast al heel veel mailtjes en telefoontjes hebben ontvangen, dus ze kunnen veel leren. Ik zie toch veel 'originele' antwoorden van Kirsten voorbij komen. Ik heb nog niet duidelijke 'copy-paste'-antwoorden gezien, maar ze kunnen putten uit een grote hoeveelheid aan correspondentie. En @Highio: het is B2B, want zij bellen nummers van (net gestarte) ondernemers af, die ze via de KvK hebben gevonden.
  15. MKBopReis blijft actief met hun mailingen die in de spam belanden ondanks berichten die via Klachtenkompas zijn verstuurd. Samen met het groeiend aantal gedupeerden op dit forum, ontstaat het beeld, dat dit geen fair spel is. MKBopReis heeft ons nu, na twee herinneringen, een aanmaning via de mail verstuurd. Als antwoord hebben wij de opname gevraagd van het telefoongesprek.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.