• 0

inkoop verklaren [handel in margegoederen]

beste allen,

als eerst zal ik mij even voorstellen jeroen 26 uit het noorden van het land,

Ik zit met een vraag die ik zo snel niet beantwoord kan krijgen,

inleiding,

samen met een goede vriend heb ik een grote verzameling (meer dan 3000 stuks)

dit willen wij gaan verkopen, echter weet niet ik niet ik voor de belasting dienst kan verklaren hoe we er aan komen,

We willen ons inschrijven als vof bij KVK onder onze twee namen,

Tevens willen we gaan werken onder de marge regeling. (hier zit het probleem)

Ook willen we objecten bij blijven kopen, dit omdat we er beide veel verstand van hebben en er redelijk wat winst op te behalen is. maar voornamelenlijk omdat we het leuk vinden.

-----------

de vraag uiteindelijk is dus,

wij hebben voor deze 3000 objecten ongeveer 10000 euro betaald in de laatste twee jaar

deze willen we nu verkopen, Echter scheelt het heel veel als we de inkoop wel kunnen verklaren.

de winst zal namenlijk veel hoger zijn bij 0 euro inkoop inplaats van een inkoop van 3 euro.

Tevens,

Wat moet ik gaan bij houden over de nieuwe inkopen ? bonnentjes krijg je namenlijk niet op rommelmarkten en of marktplaats.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden,

als er iemand trouwens op of aanmerkingen heeft hoor ik dit graag, :)

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Ik ben geen expert (wacht even op de reactie van Joost Rietveld)

Maar als je een bedrijf op zet, dan kun je "waarde" inbrengen in het bedrijf. Jij krijgt dan een vordering op je bedrijf. Alleen volgens mij moet je dan een BV opzetten. (als privé-persoon kun je volgens mij geen vordering hebben op je EMZ) Dan breng je je verzameling in als asset. Die geef je een marktconforme waardering waardoor je die vordering krijgt op je bedrijf.

Hoe dat dan precies zit met inkoopwaarde (volgens mij is die nog steeds 0), weet ik niet. Maar dit zou een mogelijke oplossingsrichting kunnen zijn.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar