Ik heb een vraag waar ik zelf niet uit kom. Het gaat om mijn eenmanszaak die ruisend is omgezet in een BV. Daaruit kwam een nieuwe beginbalans en een vastgestelde verkrijgingsprijs van € 88.000. Het geplaatst en gestort ak is volgens akte oprichting en kvk uittreksel € 1.500.
Nu is mijn vraag hoe ik het kapitaal in dien te boeken als beginbalans. Is het gewoon nominaal geplaats 1.500 en de overige € 86.500 is agio? Of is alles nu soms gestort kapitaal? Ik zou graag willen weten wat voor aandelenkapitaal het nu is en waarom?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
krisd
krisd
Gegroet forumleden.
Ik heb een vraag waar ik zelf niet uit kom. Het gaat om mijn eenmanszaak die ruisend is omgezet in een BV. Daaruit kwam een nieuwe beginbalans en een vastgestelde verkrijgingsprijs van € 88.000. Het geplaatst en gestort ak is volgens akte oprichting en kvk uittreksel € 1.500.
Nu is mijn vraag hoe ik het kapitaal in dien te boeken als beginbalans. Is het gewoon nominaal geplaats 1.500 en de overige € 86.500 is agio? Of is alles nu soms gestort kapitaal? Ik zou graag willen weten wat voor aandelenkapitaal het nu is en waarom?
Warme groet,
Kris
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/44850-hoe-werkt-het-aandelenkapitaal-bij-ruisende-inbreng/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag