• 0

NIWO of WWG

Hoi,

 

Ik wil een transport bedrijf starten en nou kwam ik per toeval terecht bij NIWO vergunnig en WWG ik wil goederen gaan vervoeren in me bus door europa. alleen nu kom ik er niet helemaal uit of ik hier wel of geen vergunning voor nodig heb. In eerste instantie kwam ik uit op wel want mijn bus kan meer dan 500 kilo vervoeren maar een stukje verder stond weer alleen voor vrachtauto's

kan iemand mij dit even duidelijk uitleggen?

 

groetjes Mandy

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Van de website van Niwo:

 

'De Eurovergunning is de ondernemersvergunning voor transportbedrijven. Bedrijven die actief zijn in het beroepsgoederenvervoer over de weg, moeten in bezit zijn van de Eurovergunning. Wilt u een bedrijf starten in het beroepsgoederenvervoer over de weg, dan moet u dus eerst een Eurovergunning aanvragen bij de NIWO. Beroepsgoederenvervoer is het tegen betaling vervoeren van goederen in opdracht van derden. De vergunningplicht geldt voor nationaal en internationaal vervoer met voertuigen met een laadvermogen van meer dan 500 kg. Het laadvermogen staat vermeld op het kentekenbewijs. Niet alleen vrachtauto's, maar ook bestelauto's zijn vanwege hun laadvermogen in veel gevallen vergunningplichtig.'

 

Waar had je iets anders zien staan?

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

voorbeeld.

 

ik wil van een klant de caravan van nederland naar spanje rijden omdat de klant liever vliegt ipv de autoreis naar spanje.

wil ik deze achter me auto hangen en voor geld wegbrengen heb ik een NIWO nodig?

 

of als de klant een kast heeft gekocht op een veilig en het moet naar het huis van de klant worden gebracht dan heb ik een NIWO nodig? mag ik dit niet zomaar doen dan?

 

groetjes Mandy

Link naar reactie
  • 0

Ik wil een transport bedrijf starten en nou kwam ik per toeval terecht bij NIWO vergunnig en WWG ik wil goederen gaan vervoeren in me bus door europa. alleen nu kom ik er niet helemaal uit of ik hier wel of geen vergunning voor nodig heb

ik heb prive een auto gekocht zodat ik er met mijn bedrijf mee kan rijden.

Maandag start mijn bedrijf officieel ga maandag naar kvk om te tekenen.

 

Het was wellicht handiger geweest als je eerst was nagegaan of je een vergunning nodig hebt. Zover ik kan zien heb je die namelijk wel nodig. Heb je het NIWO al eens gemaild met je vraag?

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.