• 0

sieradenlijn in (juwelierswinkel) krijgen. Welke stappen?

Gekozen voor het kopje groei, want..

Ik maak al een paar jaren sieraden, doe dat ook met plezier. Verkoop dat allemaal zelf.

Een poosje terug ben ik begonnen met het maken van een nieuw sieraad, waar ik tussen de klanten door, graag aan werk. Groei, want i.p.v. zelf verkopen zou ik graag willen kijken of ik het in andere winkels, zoals een juwelier, in de etalage zou kunnen krijgen.

 

Omdat ik van deze weg nog geen kaas heb gegeten, weet ik niet waar te beginnen, hoe aan te pakken, wat te doen.

Zijn er hier misschien juweliers die mij kunnen helpen?

Hoe kom ik als nieuw merk (geregistreerd) binnen? Hoe gaat dat normaal gesproken?

Op welke manier worden sieraden op genomen in het assortiment? Wordt er bv een x aantal in gekocht, of gaat dat anders in zijn werk?

Hoe moet ik de prijs berekenen? Wat is voor een juwelier een normaal procent/prijs?

 

 

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Een wat ouder topic, maar ik dacht laat mij toch even reageren!

 

De meest eenvoudige manier is een juwelier binnenstappen (of een stapje lager een sieradenwinkel - en nee hier bedoel ik niet bijoux brigitte mee enz.) Vraag gewoon of ze misschien tijd hebben om het één en ander aan je uit te leggen. Waar letten ze op, hoe maken ze de keuze om voor een nieuw merk te kiezen etc.

Laat duidelijk blijken dat het gesprek niet om de verkoop gaat maar dat je eigenlijk een sparringspartner zoekt. Met al deze informatie kan je een plan van aanpak maken en andere juwelieren/winkels gaan benaderen.

 

Maak voor jezelf een plan.

1. bereken je prijzen op basis van inkoop (oftewel je wholesale prijs) de klant wil het inkopen bij jou gemiddeld gaat het dan nog x 2.5 dus je prijzen mogen niet te hoog liggen, maar je moet er zelf natuurlijk ook nog wat aan over houden.

Reken eens uit hoeveel alle materialen kosten, hoeveel tijd het sieraad heeft gekost om te maken en al je overige kosten als verpakkingsmateriaal etc. Aan de hand hiervan kan je je eigen prijs berekenen.

2. bereken je prijzen op basis van winkelverkoopprijs (oftewel voor hoeveel zouden ze in de winkel kunnen liggen) misschien is er een juwelier die je sieraden op consignatie basis wil verkopen. Dit houdt in dat jij je sieraden daar in de winkel kan tentoonstellen, je een adviesprijs meegeeft en aangeeft hoeveel jij ervoor wilt hebben (of draai het om hoeveel hun er aan overhouden op basis van jouw adviesprijs) makkelijkste manier om deze prijzen te berekenen is je inkoopprijs x 2.5

 

Mocht je meer willen weten, vraag gerust!

 

Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.