Jewelsfromabove

Super Senior
  • Aantal berichten

    127
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    mij verder kunnen helpen om mijn eigen bedrijf op te starten, de welbekende valkuilen te vermijden. Met wie ik mag sparren en die tips kunnen geven.

Jewelsfromabove's trofeeën

  1. Een wat ouder topic, maar ik dacht laat mij toch even reageren! De meest eenvoudige manier is een juwelier binnenstappen (of een stapje lager een sieradenwinkel - en nee hier bedoel ik niet bijoux brigitte mee enz.) Vraag gewoon of ze misschien tijd hebben om het één en ander aan je uit te leggen. Waar letten ze op, hoe maken ze de keuze om voor een nieuw merk te kiezen etc. Laat duidelijk blijken dat het gesprek niet om de verkoop gaat maar dat je eigenlijk een sparringspartner zoekt. Met al deze informatie kan je een plan van aanpak maken en andere juwelieren/winkels gaan benaderen. Maak voor jezelf een plan. 1. bereken je prijzen op basis van inkoop (oftewel je wholesale prijs) de klant wil het inkopen bij jou gemiddeld gaat het dan nog x 2.5 dus je prijzen mogen niet te hoog liggen, maar je moet er zelf natuurlijk ook nog wat aan over houden. Reken eens uit hoeveel alle materialen kosten, hoeveel tijd het sieraad heeft gekost om te maken en al je overige kosten als verpakkingsmateriaal etc. Aan de hand hiervan kan je je eigen prijs berekenen. 2. bereken je prijzen op basis van winkelverkoopprijs (oftewel voor hoeveel zouden ze in de winkel kunnen liggen) misschien is er een juwelier die je sieraden op consignatie basis wil verkopen. Dit houdt in dat jij je sieraden daar in de winkel kan tentoonstellen, je een adviesprijs meegeeft en aangeeft hoeveel jij ervoor wilt hebben (of draai het om hoeveel hun er aan overhouden op basis van jouw adviesprijs) makkelijkste manier om deze prijzen te berekenen is je inkoopprijs x 2.5 Mocht je meer willen weten, vraag gerust!
  2. Heb je het wel eens met je medewerkers besproken? Waarom vinden hun het niet handig? Waarom grijpen hun steeds naar het verkeerde onderdeel? Wat zouden hun anders willen zien waardoor het overzichterlijk wordt? Misschien per vliegtuigtype een stelling? En al het algemene (en misschien ook meest gebruikte onderdelen) in een aparte stelling aan de voorkant van je magazijn. Of misschien per vliegtuigsectie een aparte stelling maken (alle boutjes, moertjes, schroefjes van de vleugels bij elkaar, alle onderdelen van het landing gear bij elkaar) Ik denk dat er genoeg mogelijkheden zijn, maar het is een investering (tijd en uiteindelijk ook geld).
  3. Wow, wat een 'prachtige' reacties. Respect voor iedereen die gewoon door blijft gaan, hoe diep het dal ook geweest was. Zelf ben ik ook behoorlijk hard onderuit gegaan, waar ik vandaag de dag (4jr na dato) nog steeds voor mag bloeden. Maar het is een les als geen andere geweest, plotsklap volwassen (ik was 22jr toen ik begon met een eigen winkel, in een vreemde stad). Terugkijkend had ik het graag anders gedaan, maar nu weet ik meer dan dat ik toen wist. Achteraf lijken dingen altijd anders, als je ergens middenin zit is je visie toch vaak een beetje vertroebeld. Ik heb het ondernemen lange tijd niet meer aangedurfd, vaak ideetjes gehad, maar wanneer er een klein kinkje in de kabel kwam dan liet ik het er maar bij zitten. Toch een beetje de angst om weer op m'n giecheltje te gaan. Maar ik geloof nog steeds in mijn eigen creativiteit en ondernemersgeest, het zit er niet voor niets in! Dus met alles wat ik heb geleerd ga ik het gewoon weer proberen. Ik weet gelukkig nu wat mijn verbeterpunten zijn, ik weet wat niet bij me past en ik weet waar ik de vorige keer de mist in ben gegaan. Absoluut geen garantie voor succes maar dat is ondernemen! Bedankt voor jullie eerlijke posts, lijkt me super om er meer over te lezen en elkaar te inspireren!
  4. Hoi allemaal, Ik ben erg nieuwsgierig! Ze zeggen dat ondernemen met vallen en opstaan is en dat kan ik beamen. Ik heb onwijs veel dingen geprobeerd en ik heb erg veel zien mislukken, nu wil ik het voor de zoveelste keer weer gaan proberen. Een lijn met kindersieraden en accessoires, ik geloof erin. Ik weet wat er de vorige keren verkeerd is gegaan dus deze keer zou het beter moeten gaan, denk ik dan maar! Hoe zit dat bij jullie? Hoe vaak hebben jullie moeten proberen, vechten enz. Misschien zelfs een paar keer bijna opgegeven, of wellicht tijdelijk opgegeven. Wat was voor jullie de reden om het toch weer te proberen en waarom lukte het toen ineens wel? Zoals ik al zei, ik ben erg nieuwsgierig en ben benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen. Groetjes Mieke ps. lees gerust terug mijn oude posts terug ;)
  5. Hey Danny, Er gaan die dag geen kerstartikelen (als in versiering etc.) verkocht worden. Het is meer gericht op het kopen van cadeaus en een gedeelte fashion (tips, modeshow etc.) thnx voor je bijdrage trouwens
  6. Klopt! Helaas niet zoals gepland had al veel dingen rond maar kreeg pfeiffer en ben daar een hele lang tijd behoorlijk ziek en vooral moe van geweest. Waardoor ik het moest cancelen, het plan van de kerstbeurs is eigenlijk een vervolg op de damesdag en nu hopelijk met een betere afloop!
  7. Anders wordt het 10 december en dan is het net sinterklaas geweest. Het is tevens de bedoeling om samen met het hotel (Waar het event plaats vindt) een arrangement aan te bieden. Een entreekaart, hotelovernachting en sieradencadeaubon. Dit is tevens een mogelijkheid om de mensen die zondag erna te kunnen laten winkelen in het centrum van Amsterdam. Een paar dagen voor kerst is het drukste in de detailhandel en dat weekend valt er ook in. Vandaar die keuze :)
  8. Omschrijving van je concept: Een luxe kerstbeurs die zich richt op dames. Datum 17-12-2011 (gekozen voor Zaterdag, lijkt mij het meest gunstig) Locatie: Hotel in Amsterdam bij het Amstelstation (goed bereikbaar en voldoende parkeergelegenheid) Tijd van 11u tot 20u Entree op basis van uitnodiging (via emailadressen verzamelen-standhouders) de bezoekers moeten wel een kaartje kopen ze kunnen kiezen uit een dagkaart of avondkaart (16u-20u dit ook om de bezoekers te verspreiden) Op de beurs is een grote zaal waar diverse stands zullen staan, accessoires, home deco, fashion, beauty etc. Hier kunnen de bezoekers lekker shoppen en cadeautjes inkopen voor kerst. (40-45 stands) In de dubbele zaal ernaast zal een modeshow worden gegeven door 3 a 4 ontwerpers, ze laten allemaal 5-6 outfits zien en hebben tevens de mogelijkheid om het publiek te vertellen over hun stijl. Ook mogen ze hun collectie verkopen op de beurs als ze dit zouden willen. Er zal in de zaal bij de modeshow ook een presentatie worden gegeven door een stylist die mensen tips zal geven hoe je je kleding op een goedkope manier extra flair kan geven. Door het dragen van een bepaalde combinatie of het toevoegen van een accessoire. De stylist zal deze dag ook persoonlijk advies geven aan mensen. Omdat het een dag is waar vrouwen in de watten worden gelegd zou ik bijv. Herome als sponsor willen vragen om deel te nemen aan te beurs en dames een gratis manicure aanbieden. Er is nog overleg of er op de dag zelf een wijnproeverij en/of creatieve workshop wordt gegeven. Er is een lopend buffet broodjes en kleine hapjes. De opzet van de beurs is luxe en chique maar dan wel laagdrempelig. Iedereen is welkom (op uitnodiging) en ik probeer voor iedereen iets te hebben waar de voorkeur naar uitgaat. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: - Locatie's bekeken en een geschikte gevonden, ik heb van hun een offerte gekregen die past binnen het budget. - Ontwerpers gevonden voor de modeshow - Met diverse mensen gesproken over het concept om meerdere meningen te horen en hierop waar nodig het concept aanpassen. - Budget scenario opgesteld. - Begin van de emaillijst gemaakt. (Elke ontwerper heeft een inbreng van 250 emailadressen) - Proberen te netwerken en zo via via aan standhouders te komen. Verder ben ik voornamelijk bezig geweest met het concept en het zoeken van een locatie. Ik heb een planning gemaakt en hier heb ik alles opgeschreven wat er nog gedaan moet worden. Er moet nog wel superveel gedaan en geregeld worden als deze beurs ook daadwerkelijk doorgaat. (afhankelijk van standhouders en bezoekers) Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Ik wil graag een terugkerende beurs organiseren (ik hou van organiseren en ik wil dit netwerk gebruiken voor mijn sieradencollectie, dit ligt momenteel een beetje stil). Het liojkt mij een uitdaging om elke keer weer een beurs te organiseren die inspirerend en leuk is. Zo hoop ik voor exposanten een mogelijkheid te creëren waardoor ze meer klanten kunnen verwelkomen. En natuurlijk voor de bezoekers een gezellig dagje uit. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Er worden geregeld ladies nights en dames events georganiseerd. En met deze beurs wil ik alles in 1 pakket aanbieden, modeshow, lekker shoppen, hapjes, in de watten gelegd worden. Ik wil niet zozeer anders zijn dan alle andere, maar ik wil de beste zijn. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Tips over organiseren en kleine details waarop gelet moet worden. Feedback over het concept, wat vinden jullie ervan. Heeft dit kans van slagen? Hoe zouden jullie het vanaf hier aanpakken. Ik sta open voor alle soorten feedback :)
  9. Zo het is alweer een flinke tijd geleden! Ergste dip is wel voorbij! Gelukkig werkte het weer vorige week hier ook wel aan mee. De website loopt geen storm en ik kan me er toch niet helemaal voor in zetten merk ik. (Helaas!!) Daarom maar wat rustiger op het sieraden front en bezig met de organisatie van een luxe kerstbeurs. Locaties bezichtigen, offertes opvragen, brainstormen. Even heel wat anders! Ligt me veel beter! Krijg je ook een stuk meer energie door. Hoe is het met de rest?
  10. Ik heb de box nieuwsbrief nu boven aan het linkerrijtje alleen kan ik er geen link naar maken want het is alleen een mogelijkheid om in te schrijven via de box en niet op een andere manier. Allemaal bedankt voor de tips mochten er nog tips zijn ik hoor ze graag.
  11. @elke ik gebruik steeds een andere achtergrond heb nu een kleine fotostudio gebouwd en heb een witte lichtgrijze en donkergrijze achtergrond. Ben er nog steeds mee bezig om de juiste soort foto's te maken. Sterling silver is geen term die in het Nederlands wordt gebruikt hier in Nederland, er wordt altijd echt zilver gezegd. Ja ik blijf lekker puzzelen aan me website heb ondertussen homepage tekst veranderd en er producten op gezet. Meer tips blijven welkom! Bedankt allemaal
  12. Het is een kant en klare template en het probleem is dat ik een witte rand krijg als ik die header verklein... Wat bedoel je met tekst effect in de foto? Ja klanten komen inderdaad voor producten! Dat kan ik wel veranderen dat is wel een goede tip! Ik ga een aparte pagina maken voor uitleg en video's!
  13. Daar heb je wel gelijk in! Ik ga er meteen even mee aan de slag!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.