• 0

Verkoop inventaris nog ergens anders verwerken in aangifte IB?

Hello all,

 

Mijn is Alex en ik probeer naast mijn drukke baan ook commercieel te fotograferen en foto's te verkopen. Daar heb ik helaas weinig tijd voor sinds ik vader ben geworden en ik draai verlies. Om de kosten te drukken heb ik in 2013 een dure professionele camera vervangen door een goedkopere camera, zodat ik jaarlijks minder hoef af te schrijven.

 

De oude camera heb ik tegen de boekwaarde verkocht;

Boekwaarde 1-1-13: €1757

Verkocht 11-1-13: € 1735

Afschrijving 1-1 tot 11-1: € 22

Boekwaarde 31-12-2013: € 0

 

Nieuw camera:

Boekwaarde 1-1-13: 0

Gekocht op 1-2-2013 voor € 1532

Afschrijving 1-2 - 31-12: €281

Boekwaarde 31-12: € 1251

 

De verkoop is ten bate van m'n bankrekening gekomen, de koop ten laste hiervan. Daarmee is het verschil van waarde verwerkt in de liquide middelen (toch???).

 

Ik heb al 3 x alle gegevens van m'n aangifte IB doorgelopen (opbrengsten, kosten, schulden, vorderingen etc) maar ik houd een verschil van ca 200 euro tussen saldo fiscale winstberekening en saldo winst-verlies rekening.

 

Die ca 200 euro lijkt wel heel erg op het verschil tussen (boekwaarde 31-12-13 -/- boekwaarde 1-1) + totale afschrijving.

 

Betekent dit dat ik dit nog ergens anders in de aangifte IB moet verwerken? Ik zat te kijken naar het veld Winst- en verliesrekening/waardeveranderingen/overige waardeveranderingen van immateriele en materiele vaste activa. Daarmee krijg ik het wel kloppend, maar is dat wel correct?

 

Alvast heel veel dank voor het meekijken!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Afgezien van BTW (heb je daar rekening mee gehouden?), boek je per saldo:

 

Afschrijvingskosten € 303 (€ 281 + € 22)

Liquide middelen € 203 (€ 1.735 - € 1.532)

Aan Activa € 506 (€281 + € 22 + € 1.735 - € 1.532 of ook € 1.757 - € 1.251)

 

Die verkoop tegen de exacte boekwaarde vind ik wel wat opvallend en ook vraag ik me af of die € 203 de transacties waard was, maar dat kan jij wellicht beter beoordelen dan ik.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.