Nu ineens wel

Aanbevolen berichten

Gast Verwijderd account

Allereerst wil ik zeggen dat ik de inzamelacties op dit moment erg goed vindt voor giro 555.

 

Maar waar ik me aan stoor is dat nu ineens alles mogelijk is. Vóór de ramp waren al talloze mensen dakloos in de getroffen landen, er is armoede en kinderen leven op straat. Toen hadden we nog niet deze compassie met deze landen.

 

Niet alleen daar, maar ook in Afrika, Rusland en Zuid Amerika is armoede, tekort aan medicijnen, talloze zwerfkinderen etc. Hier worden geen acties voor gehouden.

 

Waarom is iedereen nu ineens wel zo behulpzaam? Komt het door de media? Of misschien omdat dit in één keer zoveel slachtoffers maakt? Of heeft het met onze eigen angst en strijd tegen "het water" te maken?

 

P.s. ik wil mensen niet demotiveren om te storten op 555, maar motiveren om ook buiten rampen om iets met de medemensen te doen.

Link naar reactie

P.s. ik wil mensen niet demotiveren om te storten op 555, maar motiveren om ook buiten rampen om iets met de medemensen te doen.

OKe

 

Je heb wel gelijk, een paar jaar geleden china 240.000 verlies van mensen levens!!!!!!!.

 

Ik denk dat de omvang nu erg veel emotie los maakt (maar ook de prive video clips).

 

 

The Earth is like one of those balls made of twelve pieces of skin.

Link naar reactie

Beste Dotmont,

 

Het is begrijpelijk dat je je afvraagd waarom doen we alleen iets bij rampen.

Dat we nu ruim geven heeft misschien wel te maken met het feit dat er veel Nederlanders op vakantie gaan, en dus hebben gezien (als ze het willen) hoe arm de mensen daar zijn.

Wat nu mee speelt denk ik zijn twee dingen.

 

1 Die mensen hebben het al zo moeilijk en nu komt er die ellende bij.

2 Er zijn Nederlanders getroffen.

 

Als je het op grote schaal wilt gaan doen hebben we het over de eerlijke verdeling van natuurlijke rijkdommen.

Het is iets wat veel mensen allang bezighoud maar als je naar de VN kijkt dan begrijp je,hoe mooi dat ook zou zijn, we nog een lange weg hebben te gaan. :'(

 

Trouwens hoe gaat het nu in Darfur ?

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.