• 0

woning buitenland aftrekbaar?

Beste Leden,

 

Ik heb internet afgestruind maar kan helaas het antwoord niet vinden. Mijn bedrijf is gevestigd in Nederland en we zijn op dit moment mogelijkheden aan het onderzoeken om een vestiging te openen in het buitenland. Vanuit een fysiek buitenlands adres willen wij de markt daar gaan onderzoeken. Mogen wij dit bedrijfspand (of huisje) zakelijk aanschaffen en zijn alle kosten dan ook volledig aftrekbaar van de belasting? Vaak zijn er ook winkels te huur of te koop met daarbij een woning.

 

Het is voor ons interessant om iets te kopen ipv te huren. Mocht toch blijken dat het niet aanslaat in het buitenland hebben we wel een tweede woning, maar ik begreep dat dit gewoon zakelijk mogelijk is. echter zag ik ook dat het interessanter is, ook bij verhuur, een tweede woning prive aan te schaffen omdat je dan belastingvrij huur ontvangt.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dit is dus best een lastige vraag. Ik splits hem even uit:

 

1) Mag ik in het buitenland een fysieke locatie huren/kopen om van daaruit de lokale markt te verkennen?

Ja, dat mag.

 

2) Zijn de kosten van deze locatie aftrekbaar.

Ja, maar vermoedelijk niet voor de Nederlandse belastingen. Feitelijk ga je ondernemen in het buitenland vanuit een vaste inrichting en ben je vermoedelijk belastingplichtig in dat buitenland voor deze activiteiten. Dus niet belastingplichting in Nederland voor de Nederlandse belastingen.

 

3) Is het verstandiger om te kopen dan om te huren, als het miet lukt in het buitenland hebben we nog altijd een onroerende zaak in het buitenland die we kunnen verhuren?

Hier loopt persoonlijk en zakelijk in elkaar over. Dit vereist echt advies op maat vanwege de vele factoren.

 

Je vind hier nooit een sluitend antwoord voor op internet, daarvoor is de casus te specifiek. Mijn advies is om de kennis in te kopen, dat kost ju iets maar kan je in een later stadium veel geld schelen.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.