Kick11

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Kick11's trofeeën

  1. Beste, Voor mijn werk en werkzaamheden wil ik een nieuwe ruimte gaan betrekken in Amsterdam. Ik kan een kantoorruimte huren maar kan ik ook een woning huren (ik ben al in bezit van een koopwoning) waarbij ik de huurwoning voornamelijk gebruik voor werk? Ik wil deze woning dan huren vanuit mijn Holding waarbij ik dus een aftrekpost realiseer. Of wordt een woning gezien als loon in natura en is die aftrekpost niet mogelijk?
  2. Goedenavond, Mijn organisatie bestaat inmiddels 7 jaar en hebben tot nu elk jaar groei gerealiseerd. Onze sales afdeling wordt inmiddels te groot om zelf leiding te geven. We hebben daarom met een 'zwaargewicht' afgesproken om de aankomende maanden (heel 2014) intensief samen te werken waarbij hij verantwoordelijk is voor onze accountmanagers en daar ook naar wordt beloond. Bevalt de samenwerkingen dan zijn er wellicht plannen om een nieuwe BV op te richten en deze 'zwaargewicht' voor 1/3de vennoot te maken. In deze nieuwe BV zouden dan alleen de activiteiten en de kosten en opbrengsten van deze specificieke sales afdeling (waar hij verantwoordelijk voor is) in worden ondergebracht. Daarnaast zal de nieuwe BV 'gebruik maken' van alle faciliteiten ( naam,werkplek, website, admin enz) van de huidige BV. De derde vennoot is ook bereid om een x percentage per nieuwe medewerker in te brengen waardoor de mogelijkheden op snellere groei worden bevorderd. Het dient dus een losstaande BV te worden die puur gebruik maakt van de naam en mogelijkheden van de eerste BV. Echter zegt mijn gevoel dat dit niet juist is, mede doordat er activiteiten van de huidige BV naar een nieuwe BV overgaan. Dit is niet logisch en zorgt er waarschijnlijk ook voor dat de huidige BV minder waard gaat worden. Ook voorzie ik problemen inzake: - in welke BV zullen de contracten van de (nieuwe) sales mensen worden opgenomen? - Vrijwel alle opgebouwde klantrelaties zullen worden ondergebracht in de nieuwe BV, maar dit beperkt ons weer als we wel klanten willen overzetten naar de eerste BV (aangezien er daar ook mensen worden aangetrokken, maar van een hoger niveau; professionals). Het heeft toch wat meer haken en ogen en ik vroeg me af of er geen makkelijkere oplossing is waarbij iedereen een goed gevoel heeft. Een x % aan deze 'zwaargewicht' geven (BV A) in ruil voor een x bedrag investering is wellicht een betere optie. Maar kan je dan ook weer snel van iemand af als de werk relatie niet slaagt? Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag. gr -
  3. We zijn nog in gesprek met elkaar, uiteraard gaan we alles op papier zetten mocht het zover komen. Dit is niet direct allemaal geregeld en op den duur zal A of B een nieuwe naam moeten gaan verzinnen, waardoor er ook een nieuwe site moet worden gebouwd ( onze website is vrij specifiek en is een behoorlijke investering). Kan me voorstellen dat klanten voorlopig nog niet hoeven te weten dat het rommelt. Is het ook mogelijk om beide de naam te behouden aan de 'voorkant? [Mod edit: full quote verwijderd voor de leesbaarheid]
  4. Goedemiddag, A heeft samen met B een BV. Na een samenwerking van ruim 7 jaar wil A alleen verder. Het eerste idee is om alles te splitsen ( eventueel ruziesplitsing) waardoor zowel A als B zelfstandig verder kan gaan met haar activiteiten en waarbij ook alles 50/50 wordt verdeeld (vermogen/klanten/enz) Of het personeel (aantal accountmanagers) overgaan naar A of B dat is nog even de vraag. Wel is het 'handig' als de huidige website voorlopig blijft bestaan en dat we beide onder de huidige naam verder kunnen. De kredieten bij huidige leveranciers zijn gebaseerd op jaarcijfers van de BV, het is dan ook nog even de vraag of de huidige kredieten in stand blijven bij een splitsing maar misschien zijn er mogelijkheden die ik nu nog niet weet. Ook zou ik graag willen weten wat wel de mogelijkheden zijn als A perse alleen verder wil en B 'moeilijk' gaat doen aangezien A recht heeft op 50% van alles wat er is opgebouwd. Heeft iemand hier ervaring mee en wat is wijsheid?
  5. Beste Leden, Ik heb internet afgestruind maar kan helaas het antwoord niet vinden. Mijn bedrijf is gevestigd in Nederland en we zijn op dit moment mogelijkheden aan het onderzoeken om een vestiging te openen in het buitenland. Vanuit een fysiek buitenlands adres willen wij de markt daar gaan onderzoeken. Mogen wij dit bedrijfspand (of huisje) zakelijk aanschaffen en zijn alle kosten dan ook volledig aftrekbaar van de belasting? Vaak zijn er ook winkels te huur of te koop met daarbij een woning. Het is voor ons interessant om iets te kopen ipv te huren. Mocht toch blijken dat het niet aanslaat in het buitenland hebben we wel een tweede woning, maar ik begreep dat dit gewoon zakelijk mogelijk is. echter zag ik ook dat het interessanter is, ook bij verhuur, een tweede woning prive aan te schaffen omdat je dan belastingvrij huur ontvangt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.