• 0

Geldigheid VOF contract als twee VOFleden rechtsvorm wijzigen zonder toestemming

Met vier natuurlijke personen hebben wij in 2011 een VOF opgericht (25/25/25/25). Nu hebben twee VOFleden zich al per 1 januari 2013 bij de KvK als natuurlijk persoon uitgeschreven en hun gezamenlijke BV ingeschreven in de VOF. Dit zonder toestemming en zonder medeweten van de andere vennoten (wij kwamen hier pas eind 2013 achter).We hebben een VOFcontract en daar staat in dat dit met handtekening van alle vennoten moet. Dit is dus niet gebeurd en ondertussen is het VOFcontract ook op nog meer punten verbroken. Natuurlijk kunnen we het contract ontbinden, maar per wanneer kan dat? Zijn de twee bij de KvK uitgeschreven vennoten nog wel vennoten van ons? Een contract kan je niet met terugwerkende kracht ontbinden lees ik hier op het forum, maar hoe zit het in dit geval? Zitten zij juridisch op dit moment nu wel of niet in de VOF? En zo ja, per wanneer kan de VOF dan ontbonden ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste JHW,

 

Ik vermoed dat de beschreven rechtshandeling die de vennoten hebben gedaan nietig of vernietigbaar is.

Dit zou kunnen betekenen dat ze nog gewoon als natuurlijk persoon verbonden zijn aan de vennootschap (oorspronkelijke situatie). Ik adviseer je om contact te zoeken met een advocaat die verstand heeft van ondernemingsrecht. Deze kan aangeven wat verstandig is om te doen in deze.

 

Groet,

Richard Overweg

Leeg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 160 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.