• 0

Graag jullie eerlijke mening over restyleparts.nl

Omschrijving van je concept:

Ongeveer 10 maanden geleden ben ik de webshop www.Restyleparts.nl gestart.

De producten die ik daar aanbied zijn auto tuning onderdelen en accessoires.

De automotive branche is een zeer grote markt, met redelijk veel grote spelers. Ik wist dus ook al van te voren dat de concurrentie sterk is.

Anderzijds was leveranciers vinden hierdoor niet moeilijk.

 

Omdat ik mijn vaste baan bij defensie wilde behouden heb ik gekozen voor dropshipping leveranciers. Dit scheelt enorm veel logistieke romp slomp en ik hoef dus ook geen eigen voorraad te houden. Het nadeel hiervan is dat de marges niet groot zijn (gemiddeld 15-20%).

 

De webshop omgeving neem ik af bij shoptrader. Dit is mij tot nu toe goed bevallen, en ik heb redelijk wat opties erbij genomen. Dit kost mij maandelijks ongeveer €100.

 

Tot nu toe heeft alles bij elkaar opgeteld de webshop mij een aantal duizend euro gekost.

Maar de bruto omzet tot nu toe (€35.000) ligt een stuk hoger dan ik van te voren heb ingeschat (€20.000).

De laatste 3 maanden zijn de kosten in balans met de uitgaven.

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Bij Shoptrader heb je de keuze uit een aantal templates die je zelf kunt wijzigen. De complete design, logo, en overige visuele aspecten van de webwinkel heb ik zelf gecreëerd.

Hiermee heb ik geprobeerd een bepaalde "look & feeling " te creëren die voor de wat jongere doelgroep (tuners) alsmede voor de dagelijkse woon-werk-verkeer bestuurders aantrekkelijk is. Dit is en blijft een moeilijke opgave aangezien ik ook niet hetzelfde eruit wil zien als de concurrentie.

 

In Seo heb ik redelijk wat tijd gestoken. Hierdoor sta ik met een aantal belangrijke zoekwoorden op plaats 3 t/m 5.

Veel product beschrijvingen heb ik zelf geschreven, maar door het grote aantal producten (ongeveer 25.000) is dit in de loop van tijd verminderd. Hierdoor zijn dus ook veel product beschrijvingen copy/paste geworden.

 

Vanaf het begin heb ik Adwords campagnes lopen. Ik heb een gemiddelde conversie van 1%. De kosten hiervan zijn €1000 per maand. Dit is bijna niet meer vol te houden als de conversies gelijk blijven.

 

Per dag heb ik gemiddeld 350 unieke bezoekers.

 

 

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het aanbod op de grote tuning webshops zijn over het algemeen redelijk gelijk. Hierin valt weinig winst te behalen.

Ook punten als binnen 24u geleverd en laagste prijs garantie zijn voor mij niet haalbaar. Ik ben helaas door de dropshipping teveel afhankelijk van mijn leveranciers.

 

De klantenservice is het gene wat mijn webwinkel kan onderscheiden. Hier ligt dan ook mijn grootste focus.

 

 

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Email direct beantwoorden en klanten niet aan het lijntje houden zijn natuurlijk de meeste genoemde service punten.

Echter de kleine dingen zorgen voor daadwerkelijk klantenservice.

Als voorbeeld: wanneer klanten op mijn webshop een bestelling plaatsen van meerdere producten is het mogelijk dat een product niet direct leverbaar is. Veel webwinkels wachten met verzending totdat de gehele bestelling compleet is.

Als klant zijnde zou dit mij irritatie opwekken. Daarom verzend ik altijd het gedeelte wat wel direct leverbaar is. Dit kost mij uiteraard extra verzendkosten, maar dit levert wel tevreden klanten op.

 

De klantenservice probeer ik zodoende altijd te reflecteren op wat ik prettig zou vinden als klant zijnde. Hopelijk zullen klanten dit waarderen en doormiddel van mond op mond reclame verspreiden.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

De feedback die ik graag zou willen is een frisse, onafhankelijke, eerlijke kijk op mijn webshop.

Wat vind je sterke punten, waar valt nog winst te behalen etc..

 

Wat ik persoonlijk nog het allerbelangrijkste vind is het gevoel wat je krijgt zodra je een auto product zou willen kopen en je op mijn webshop beland.

 

Alvast hartelijk dank voor jullie feedback!

 

 

webwinkels : www.Restyleparts.com

www.Middenarmsteun.com

www.Katalysatoronline.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zit niet in je doelgroep, maar toch ...

 

Die regel met je USP's in je banner leest lastig, o.a. door het lettertype en de spatiëring. Ik zou kiezen voor minder USP's en die dan duidelijker presenteren. Die "Veilig betalen met SSL" lijkt mij bijvoorbeeld een ideale kandidaat om weg te laten.

 

Die regel blijft overigens in het Nederlands als ik voor een andere taal kies?

 

Eén van je USP's is "Persoonlijke service" en je geeft in je vraag hierboven ook aan dat je je daarop wilt onderscheiden. Maar in je teksten ben ik die persoonlijke service eigenlijk nergens tegengekomen. Op welk punt maak jij het verschil en hoe maak je dat aan mij als bezoeker duidelijk?

 

Bovenaan staat 2 keer "Inloggen"?

 

De pijltjes waarmee je door je banners kunt bladeren zijn vaak nauwelijks te zien tegen de achtergrond.

 

In die banner zie ik velgen "van 1399 voor 999", maar op de product-pagina is de oorspronkelijke prijs 1395, wat mij eerlijk gezegd de indruk geeft dat die "van"-prijs verzonnen is.

 

Persoonlijk vind ik zwart op wit niet prettig lezen. Voor kleine stukjes, zoals bij je producten, gaat het nog wel, maar met je "welkom" tekst heb ik meer moeite. Het kan ook aan het lettertype liggen of aan het feit dat je sommige woorden wat vetter hebt gemaakt. Heb je zelf wel eens geprobeerd je Algemene Voorwaarden in dat kleine lettertype zwart op wit te lezen? En ook die "Veel gezocht" tekst is nauwelijks leesbaar.

 

Ondanks die kleine lettertjes kan ik in je voorwaarden lezen dat je 14 werkdagen hanteert als retourneringstermijn. Op je homepagina staat dan weer 14 dagen.

 

"Aanbevolen producten" vind ik voor jouw website wat vreemd. Want waarom beveel je mij achterlichten voor een BMW 3 serie aan, terwijl ik een heel andere auto heb? Als je zo'n aanbeveling zou koppelen aan mijn account-gegevens, dan zou dat toegevoegde waarde hebben.

 

Bij sommige velgen is de prijs per 4, bij andere per stuk. Ik moet soms zoeken om te zien wat het nu is, zeker als je artikelomschrijving "Buddy Club SF Velgen" is (meervoud) en pas helemaal onderaan staat dat de prijs per velg is.

 

Sommige foto's zijn wel erg slecht. Bijvoorbeeld die van de "Asbak Mega". En als ik daarop ga staan, verschijnt rechts ervan een groot wit vlak met helemaal links onderaan een klein plaatje van die asbak.

 

Het is dat de logo's van de banken bij de betaalmogelijkheden staan, want als ik mijn bank wil selecteren verdwijnen de namen van de banken volledig in de achtergrond. Dat geeft mij een beetje het gevoel dat je site niet helemaal goed werkt.

 

Loop je teksten nog even na op taalfouten. Bijvoorbeeld op je pagina over betalen "Controleer voor u een betaling uitvoerd uitvoert ..." en "U betaald betaalt dus alleen ...". En spreek je bezoeker consistent aan met "je" of "u".

Link naar reactie
  • 0

Ik zit niet in je doelgroep, maar toch ...

 

Die regel met je USP's in je banner leest lastig, o.a. door het lettertype en de spatiëring. Ik zou kiezen voor minder USP's en die dan duidelijker presenteren. Die "Veilig betalen met SSL" lijkt mij bijvoorbeeld een ideale kandidaat om weg te laten.

 

Die regel blijft overigens in het Nederlands als ik voor een andere taal kies?

 

Eén van je USP's is "Persoonlijke service" en je geeft in je vraag hierboven ook aan dat je je daarop wilt onderscheiden. Maar in je teksten ben ik die persoonlijke service eigenlijk nergens tegengekomen. Op welk punt maak jij het verschil en hoe maak je dat aan mij als bezoeker duidelijk?

 

Bovenaan staat 2 keer "Inloggen"?

 

De pijltjes waarmee je door je banners kunt bladeren zijn vaak nauwelijks te zien tegen de achtergrond.

 

In die banner zie ik velgen "van 1399 voor 999", maar op de product-pagina is de oorspronkelijke prijs 1395, wat mij eerlijk gezegd de indruk geeft dat die "van"-prijs verzonnen is.

 

Persoonlijk vind ik zwart op wit niet prettig lezen. Voor kleine stukjes, zoals bij je producten, gaat het nog wel, maar met je "welkom" tekst heb ik meer moeite. Het kan ook aan het lettertype liggen of aan het feit dat je sommige woorden wat vetter hebt gemaakt. Heb je zelf wel eens geprobeerd je Algemene Voorwaarden in dat kleine lettertype zwart op wit te lezen? En ook die "Veel gezocht" tekst is nauwelijks leesbaar.

 

Ondanks die kleine lettertjes kan ik in je voorwaarden lezen dat je 14 werkdagen hanteert als retourneringstermijn. Op je homepagina staat dan weer 14 dagen.

 

"Aanbevolen producten" vind ik voor jouw website wat vreemd. Want waarom beveel je mij achterlichten voor een BMW 3 serie aan, terwijl ik een heel andere auto heb? Als je zo'n aanbeveling zou koppelen aan mijn account-gegevens, dan zou dat toegevoegde waarde hebben.

 

Bij sommige velgen is de prijs per 4, bij andere per stuk. Ik moet soms zoeken om te zien wat het nu is, zeker als je artikelomschrijving "Buddy Club SF Velgen" is (meervoud) en pas helemaal onderaan staat dat de prijs per velg is.

 

Sommige foto's zijn wel erg slecht. Bijvoorbeeld die van de "Asbak Mega". En als ik daarop ga staan, verschijnt rechts ervan een groot wit vlak met helemaal links onderaan een klein plaatje van die asbak.

 

Het is dat de logo's van de banken bij de betaalmogelijkheden staan, want als ik mijn bank wil selecteren verdwijnen de namen van de banken volledig in de achtergrond. Dat geeft mij een beetje het gevoel dat je site niet helemaal goed werkt.

 

Loop je teksten nog even na op taalfouten. Bijvoorbeeld op je pagina over betalen "Controleer voor u een betaling uitvoerd uitvoert ..." en "U betaald betaalt dus alleen ...". En spreek je bezoeker consistent aan met "je" of "u".

 

Hartelijk dank voor deze feedback, hier kan ik wat mee.

 

-Het zwart op wit design heb ik voornamelijk gekozen om er toch wat anders uit te zien dan mijn concurrenten die voornamelijk met witte achtergrond werken. De rede hiervan zal waarschijnlijk de leesbaarheid zijn zoals u al vermelde.

Ik zal kijken wat ik hiermee kan doen.

 

-Bij persoonlijke service heb ik een bepaald beeld in mijn hoofd. Ik vind het echter lastig dit te vertalen in een tekst. Ook mede doordat het natuurlijk per klant verschilt.

 

-Wat de spellingfouten betreft zal ik zeer zeker aan de slag gaan, en mijn complete site doorzoeken.

 

-Foto's blijven voor mij een hekel punt. Deze kopieer ik in de meeste gevallen van mijn leveranciers. Deze zijn soms zo slecht dat ik alternatieve foto's opzoek met google.

 

 

webwinkels : www.Restyleparts.com

www.Middenarmsteun.com

www.Katalysatoronline.com

Link naar reactie
  • 0

Ik zou toch echt eens goed aan de styling van je website gaan werken. Wit op zwart leest niet lekker en het ziet er niet echt professioneel uit. Ben wel benieuwd op welke zoektermen je je adwords campagne richt, welke uitsluitingswoorden je gebruikt etcetra.

 

Op dit moment lopen er 2 adwords campagnes.

1 tekst campagne voor de armsteunen. De zoektermen hiervan zijn voornamelijk "armsteun", "middenarmsteun", "armsteun bmw", "Armsteun Opel", etc.

Deze campagne heeft een CTR van 2,84% en een Conversie ratio van 1.18%.

 

Hiernaast heb ik sinds 2 weken een google shopping campagne lopen met de complete lijst producten.

Deze heeft een CTR van 1,84% en een conversie ratio van 1,06%.

Ik heb deze campge opgezet in plaats van een aantal tekst campagnes. Tot dusver is deze effectiever dan de tekst campagnes.

 

 

webwinkels : www.Restyleparts.com

www.Middenarmsteun.com

www.Katalysatoronline.com

Link naar reactie
  • 0

Doe je zelf ook aan auto-tuning? Als je zelf een mooie auto hebt en eventueel een eigen garage waarin je kan werken dan kan je filmpjes maken over je eigen project(jes) en voortonen aan potentiële klanten hoe je bepaalde zaken aanpakt.

 

Zelf heb ik eigenlijk niets met auto's of tuning maar ik kan het wel appriciëren dat mensen vollebak bezig zijn met hun hobby en mooie dingen maken.

 

Onlangs heb ik bijna alle episodes bekeken van deze mannen:

misschien een beetje té maar het is gewoon ter voorbeeld.

 

De combinatie eigen authentieke filmpjes en een webshop lijkt mij persoonlijk wel een toffe manier om je te onderscheiden van de rest.

 

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Doe je zelf ook aan auto-tuning? Als je zelf een mooie auto hebt en eventueel een eigen garage waarin je kan werken dan kan je filmpjes maken over je eigen project(jes) en voortonen aan potentiële klanten hoe je bepaalde zaken aanpakt.

 

Zelf heb ik eigenlijk niets met auto's of tuning maar ik kan het wel appriciëren dat mensen vollebak bezig zijn met hun hobby en mooie dingen maken.

 

Onlangs heb ik bijna alle episodes bekeken van deze mannen:

misschien een beetje té maar het is gewoon ter voorbeeld.

 

De combinatie eigen authentieke filmpjes en een webshop lijkt mij persoonlijk wel een toffe manier om je te onderscheiden van de rest.

 

 

Auto Tunen is altijd mijn hobby geweest en was daarom ook de aanleiding om de webshop te beginnen.

 

Dit idee wat je beschrijft zie ik ook als de perfecte combinatie! Ik denk dat je klanten zo kunt informeren en tevens het vertrouwen kan winnen doordat ze je daadwerkelijk aan het werk zien.

Helaas is dit voor mij niet mogelijk op dit moment. Ik heb een vaste baan naast de webshop, vrouw en kinderen eisen natuurlijk de overgebleven tijd op. Hierdoor blijft er weinig over om een tuning project op te zetten.

 

Maar ik zie dit zeker wel in mijn toekomst planning terugkomen!

webwinkels : www.Restyleparts.com

www.Middenarmsteun.com

www.Katalysatoronline.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.