Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Restyleparts
Restyleparts
Omschrijving van je concept:
Ongeveer 10 maanden geleden ben ik de webshop www.Restyleparts.nl gestart.
De producten die ik daar aanbied zijn auto tuning onderdelen en accessoires.
De automotive branche is een zeer grote markt, met redelijk veel grote spelers. Ik wist dus ook al van te voren dat de concurrentie sterk is.
Anderzijds was leveranciers vinden hierdoor niet moeilijk.
Omdat ik mijn vaste baan bij defensie wilde behouden heb ik gekozen voor dropshipping leveranciers. Dit scheelt enorm veel logistieke romp slomp en ik hoef dus ook geen eigen voorraad te houden. Het nadeel hiervan is dat de marges niet groot zijn (gemiddeld 15-20%).
De webshop omgeving neem ik af bij shoptrader. Dit is mij tot nu toe goed bevallen, en ik heb redelijk wat opties erbij genomen. Dit kost mij maandelijks ongeveer €100.
Tot nu toe heeft alles bij elkaar opgeteld de webshop mij een aantal duizend euro gekost.
Maar de bruto omzet tot nu toe (€35.000) ligt een stuk hoger dan ik van te voren heb ingeschat (€20.000).
De laatste 3 maanden zijn de kosten in balans met de uitgaven.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Bij Shoptrader heb je de keuze uit een aantal templates die je zelf kunt wijzigen. De complete design, logo, en overige visuele aspecten van de webwinkel heb ik zelf gecreëerd.
Hiermee heb ik geprobeerd een bepaalde "look & feeling " te creëren die voor de wat jongere doelgroep (tuners) alsmede voor de dagelijkse woon-werk-verkeer bestuurders aantrekkelijk is. Dit is en blijft een moeilijke opgave aangezien ik ook niet hetzelfde eruit wil zien als de concurrentie.
In Seo heb ik redelijk wat tijd gestoken. Hierdoor sta ik met een aantal belangrijke zoekwoorden op plaats 3 t/m 5.
Veel product beschrijvingen heb ik zelf geschreven, maar door het grote aantal producten (ongeveer 25.000) is dit in de loop van tijd verminderd. Hierdoor zijn dus ook veel product beschrijvingen copy/paste geworden.
Vanaf het begin heb ik Adwords campagnes lopen. Ik heb een gemiddelde conversie van 1%. De kosten hiervan zijn €1000 per maand. Dit is bijna niet meer vol te houden als de conversies gelijk blijven.
Per dag heb ik gemiddeld 350 unieke bezoekers.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Het aanbod op de grote tuning webshops zijn over het algemeen redelijk gelijk. Hierin valt weinig winst te behalen.
Ook punten als binnen 24u geleverd en laagste prijs garantie zijn voor mij niet haalbaar. Ik ben helaas door de dropshipping teveel afhankelijk van mijn leveranciers.
De klantenservice is het gene wat mijn webwinkel kan onderscheiden. Hier ligt dan ook mijn grootste focus.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Email direct beantwoorden en klanten niet aan het lijntje houden zijn natuurlijk de meeste genoemde service punten.
Echter de kleine dingen zorgen voor daadwerkelijk klantenservice.
Als voorbeeld: wanneer klanten op mijn webshop een bestelling plaatsen van meerdere producten is het mogelijk dat een product niet direct leverbaar is. Veel webwinkels wachten met verzending totdat de gehele bestelling compleet is.
Als klant zijnde zou dit mij irritatie opwekken. Daarom verzend ik altijd het gedeelte wat wel direct leverbaar is. Dit kost mij uiteraard extra verzendkosten, maar dit levert wel tevreden klanten op.
De klantenservice probeer ik zodoende altijd te reflecteren op wat ik prettig zou vinden als klant zijnde. Hopelijk zullen klanten dit waarderen en doormiddel van mond op mond reclame verspreiden.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
De feedback die ik graag zou willen is een frisse, onafhankelijke, eerlijke kijk op mijn webshop.
Wat vind je sterke punten, waar valt nog winst te behalen etc..
Wat ik persoonlijk nog het allerbelangrijkste vind is het gevoel wat je krijgt zodra je een auto product zou willen kopen en je op mijn webshop beland.
Alvast hartelijk dank voor jullie feedback!
webwinkels : www.Restyleparts.com
www.Middenarmsteun.com
www.Katalysatoronline.com
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag