• 0

BTW berekening met korting

Goedemiddag,

Ben op dit moment bezig met een webshop, en ik kom er niet helemaal uit hoe het zit met BTW en kortingen. Het gaat om een webshop waar dingen worden verkocht die verschillend zijn qua BTW percentage. We hebben dus items waarbij 6% BTW geldt, maar ook items waarmee 21% btw geldt. Stel dat we nu een bestelling hebben met 2 items waarover 21% btw berekend wordt, en 3 items waarover 6% btw berekend wordt. Die klant heeft een kortingscode waarmee hij/zij 10 euro korting krijgt over het eindbedrag van de bestelling, hoe gaat dan de berekening met BTW?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een procentuele korting snap ik, die gaat dan ook van de producten af. Echter met zo'n korting bedrag, moet ik dan dus berekenen hoeveel procent dat is van het eindbedrag, en dat percentage dan weer van de producten afhalen, om de BTW te berekenen? Vind dat wel erg omslachtig, is daar geen simpelere oplossing voor?

Link naar reactie
  • 0

Ja, je gedachte klopt. Je kijkt hoeveel procent korting je geeft op het eindbedrag en dat haal je van de losse producten af. Over die prijs reken je dan je btw. Dit is de enige juiste oplossing.

 

Met vriendelijke groet,

Nick

Webcareteam Belastingdienst

 

Webcareteam van de Belastingdienst voor (startende) ondernemers

Link naar reactie
  • 0

Echter met zo'n korting bedrag, moet ik dan dus berekenen hoeveel procent dat is van het eindbedrag, en dat percentage dan weer van de producten afhalen, om de BTW te berekenen?

 

Ik weet niet of je het begrijpt, maar 10% van het eindbedrag (incl btw) verkrijg je ook met 10% van de originele verkoopsprijs (excl btw).

korting.thumb.JPG.f7b143974044718016b50c82d03d2f05.JPG

Link naar reactie
  • 0

Echter met zo'n korting bedrag, moet ik dan dus berekenen hoeveel procent dat is van het eindbedrag, en dat percentage dan weer van de producten afhalen, om de BTW te berekenen?

 

Ik weet niet of je het begrijpt, maar 10% van het eindbedrag (incl btw) verkrijg je ook met 10% van de originele verkoopsprijs (excl btw).

 

Dat is me duidelijk, ik wist dus alleen niet dat als ik een vast bedrag korting gaf, ik dat alsnog naar een percentage om moest rekenen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.