• 0

bankcontact/ bankrekening

Wij openen naar alle waarschijnlijkheid een tweede winkel op korte termijn. Betreft de bankrekening heb ik bedacht dat ik het liefst een rekening voor deze winkel wil openen bij een andere bank dan waar ik nu gebruik van maak. Ik hou graag verschillende zaken prive en vind het onprettig als een bank of bankmedewerker precies je gehele financiele handel en wandel kan volgen.Voor winkel 1 is er een credit, voor winkel 2hebben we dit in principe niet nodig.

Maar is dit wel slim, zie ik iets over het hoofd?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Je ziet inderdaad iets over het hoofd. Ik ga er van uit dat sprake is van eenmanszaak of vof.

Lees de kredietovereenkomst eens goed door, daarin zal zeker iets vermeld staan mbt tot het betalingsverkeer.

 

Indien je een tweede winkel opent en zegt daarvoor geen krediet nodig te hebben, zal de bank daar zeker niet mee eens zijn. Het bedrag dat nodig is om die tweede winkel op te tuigen had je kunnen gebruiken om het bestaande krediet af te lossen. Andere reden, door die tweede winkel op te starten wordt het risico voor de bank anders/groter.

 

Je kunt twee dingen doen:

Bank informeren mbt uitbreidingsplannen. Afhankelijk van financiele positie na investering zal bank wel of niet tegenwerken.

 

Bank niet informeren en omzet tweede winkel bij andere bank onderbrengen. Bij revisie van het krediet kan om balans/aangifte IB gevraagd worden, waardoor bank alsnog geinformeerd wordt en gaat steigeren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 83 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.