Jump to content

zoekendeondernemer

Senior
  • Content Count

    77
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2
  1. Ook Hermes bedankt. Zal met deze info aan de slag gaan in dit boekjaar. Heb idd vaak verschillen zodat er nog iets op de balans blijft staan. Oorzaak ben ik nog niet achter
  2. Beste HL ers, Situatie is het volgende; Dit jaar bedrijf begonnen. Winkel open 20-7. Btw teruggaaf gekregen(investering) 3e kwartaal. Ingeschreven bel dient en kvk per 20-7. Nu bij het afronden van de admi van 2014 in mijn online systeem kom ik nog een aantal fakturen tegen die ik heb ingeboekt in juni. Ik krijg daar geld terug maar kan m in mijn systeem niet automatisch met het 4e kwartaal mee laten gaan. Wat nu te doen? 1. kan ik een aangifte 2e kwartaal doen ondanks dat ik toen nog niet ingeschreven was? 2. data aanpassen en iin 4e kwartaal zetten? 3. of middels een suppletie formulier? Wie helpt? Groet en alvast veel dank!
  3. Beste Joost en Hans, Bedankt voor beide inzichten. Totale investering winkel 75 a 80.000. Ik zal toch maar even aan mijn acc kantoor eea voorleggen. Winst zal dit jaar minimaal zijn, seizoensbedrijf (te) laat in het jaar opgestart. Groet en goede zaken gewenst.
  4. Ok bedankt, maar als een aannemer de verbouwing had gedaan zou ik 1 totale factuur krijgen en deze kon als investering op de balans. Als ik de verbouwing dus zelf doe kan ik niet het totaal van al die kleine bonnetjes bij elkaar tellen en op de balans zetten en vervolgens afschrijven. Beetje vreemd of is dat alleen mijn gedachte ???
  5. Hallo, Weer een vraag voor de mede forumleden. In ons pas geopende winkel hebben wij zelf de verbouwing voor een groot deel gedaan. Wij hebben alle bonnetjes(gamma, doe het zelf groothandels ed) bewaard. Kunnen we die als één totaal boeken als investering en dan afschrijven? Totaal bedraagd 2500-3000 euro. Losse bonnen zijn zo laag dat je die direct in de w&verlies zouden komen. Wat te doen??
  6. Nou dat is duidelijk, bedankt! Ik zal er goed opletten bij de betalingen de juiste omschrijving mee te geven. Groet!!
  7. Bedankt Peter, Ok, ik dacht ook zo iets ooit ergens gelezen te hebben. Er is ook geenandere reden te bedenken waarom ik toch een factuur zal eisen?
  8. Beste profs, Onlangs huurde ik van een particuliere eigenaar een winkelpand. voorschot en huurgarantie heb ik eigenlijk betaald zonder factuur te krijgen( op basis van de gegevens in het huurcontract) Nu informeerde de eigenaar naar een volgende huurbetaling. Moet hij mij een factuur geven of heb ik die niet nodig? Het betreft een huurbedrag vrijgesteld van btw betaling. wie geeft advies...... [aanpassing: titel verduidelijkt]
  9. Wij openen naar alle waarschijnlijkheid een tweede winkel op korte termijn. Betreft de bankrekening heb ik bedacht dat ik het liefst een rekening voor deze winkel wil openen bij een andere bank dan waar ik nu gebruik van maak. Ik hou graag verschillende zaken prive en vind het onprettig als een bank of bankmedewerker precies je gehele financiele handel en wandel kan volgen.Voor winkel 1 is er een credit, voor winkel 2hebben we dit in principe niet nodig. Maar is dit wel slim, zie ik iets over het hoofd?
  10. Beste mensen, Momenteel hebben wij een winkel(detailhandel) en willen op korte een tweede winkel(ook detailhandel maar andere branche) starten.De eerste winkel drijven wij in een(man-vrouw)VOF In dit bedrijf zijn enkele medewerkers in vaste dienst. Het plan is om, indien de tweede winkel voldoende rendement oplevert over ca 2 jaar winkel 1 te verkopen dan wel het huurcontract te laten aflopen. vraag 1: in het geval van het laten aflopen van het huurcontract loop ik dan het risico het personeel van winkel 1 in dienst van winkel 2 te moeten nemen of kan ik in dat geval zonder risico ontslag voor deze mensen aanvragen? vraag 2: Is het, mede gezien vraag 1 en 3 verstandig deze winkel in dezelfde VOF te voeren? vraag 3: Indien in winkel 1 het bedrijfsresultaat reden is voor ontslag van deze personeelsleden, moet ik dan kijken of ik deze mensen in winkel 2 kan plaatsen of kan ik in dit geval ontslag voor deze mensen aanvragen? Alvast veel dank voor jullie input!
  11. Beste leden, Ik sta op het punt een huurcontract tekenen voor een pand voor een nieuwe bedrijfsactiviteit (detailhandel/horeca). Het pand dat ik momenteel huur voor een andere activiteit(detailhande)l huur ik btw belast. In het contract voor het nieuwe pand wordt gesproken over verhuur zonder btw. Alle naspeuringen op dit forum en elders op internet vertellen mij dat verhuur zonder btw heel normaal is. Zie ik iets over het hoofd ???
  12. Is iemand bekend met deze beurs? Wellicht is er iemand op dit forum die hier in eerdere jaargangen naartoe is geweest. Is het de moeite waard hier naartoe af te reizen? Alvast dank voor de reacties!
  13. je zegt dat er veel toeristen langskomen. Wellicht aanvulling assortiment met een productgroep die aantrekkelijk is voor deze doelgroep en impulsaankopen kan opleveren.
  14. Hele forse huur voor uw bedrijfsvoering, betreft de 3100 totale kosten of alleen huisvestingskosten. Welke kosten zijn er nog meer? Inriching/investering, voorraad, financiering? Maak er eens een totaalplaatje van. Kun je eventueel hier posten als bijlage. Lijkt mij bij lange na niet uit te kunnen... :-\
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept