• 0

eigen kledingmerk, waar beginnen?

Hallo,

 

Ik wil een eigen kleding merk opstarten maar weet niet precies waar ik moet beginnen. Ik heb mijn idee van hoe het eruit moet zien al getekend. Mijn vraag is waar ik het beste mijn shirtjes, rokken en broeken kan laten maken voor weinig geld maar wel goede kwaliteit.

 

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goede morgen Maria.

 

Ik vrees dat je onvoldoende informatie geeft om een antwoord uit te lokken.

 

Wellicht dat het helpt indien je aangeeft in welk segment je actief wilt zijn ?

Daarnaast is het ook van belang om aan te geven of de productie in Nederland of b.v. in China plaats kan vinden.

Om welke aantallen gaat het ?

Ben je in de gelegenheid om bij kleine aantallen vooraf te betalen ?

 

 

Wellicht dat je vraag ook in de rubriek vraag en aanbod thuis hoort ?

 

Met vriendelijke groet,

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Maria,

 

Ik ben het eens met de reactie van VNIS, maar wil hier toch iets aan toevoegen wat misschien nuttig is.

 

Ik denk, dat je zelf de verschillende mogelijkheden (China, maar ook Marokko, Tunesië enz en Nederland) moet onderzoeken.

Wat zijn de totale (landed) kosten, wat zijn minimale afnames, hoe zien de staffellijsten eruit, wat zijn de levertijden, wat zijn de betalingscondities enz.

Dit zijn allemaal factoren (naast de leverbetrouwbaarheid en kwaliteit (en misschien ook arbeidsomstandigheden?) die bepalend zullen zijn voor je keuze.

 

In de opstartfase tellen andere voorwaarden dan bij een up and running business (tijdens opstarten is communicatie belangrijk; er gaat in het begin altijd van alles mis)

Misschien kan je in het begin meeliften met een bedrijf, die soortgelijke producten laat maken. Neem eens contact op met bedrijven, die dit doen en vraag.

 

suc7

 

Hans Bertram

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
  • 0

Beste Maria,

 

Je geeft inderdaad wat weinig informatie om tot een goed antwoord te kunnen komen. Waar je je kleding gaat laten maken hangt een beetje af van wat voor soort kleding je zou willen gaan verkopen.

 

Wanneer je vrij basic ontwerpen en stoffen wilt gebruiken dan kan je goed terecht in landen uit het voormalig Oostblok (met name Polen en Slovenië). Erg vriendelijke en behulpzame mensen. Maar als je toch wat specifiekere ontwerpen hebt, die een hoogstaande kwaliteit moeten waarborgen dan zou ik eerder gaan kijken in Italie (richting het zuiden), waar de expertise en kwaliteit wat groter is.

 

Ik hoor graag wat meer informatie over je plannen.

 

Gr Lars

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 77 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.