Jump to content

larswindjens

Junior
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  1. Mooie voorbeelden! Ik vind het mooi om te zien dat beide bedrijven goed weten wie hun doelgroep is, en daar ook goed op inspelen. Daarbij heeft GWS ook een duidelijke boodschap. Dat is een 'fingerspitzengefühl' welke lastig te leren is uit de ellenlange entrepreneurship theorieën. Een ander voorbeeld (weliswaar niet eigen kleding) is Poppy's parade. Deze meiden hebben zeer effectief gebruik gemaakt van de kracht van social media (Facebook): http://www.poppysparade.com/
  2. Is het niet een idee om eerst een (praktijkgerichte) studie in die richting te doen, waar je buiten het maken van kleding waarschijnlijk ook les krijgt in het vermarkten van je kledinglijn (AMFI in Amsterdam, Arnhem Academy). Of ga eens stage lopen bij iemand die al kleding maakt! Succes
  3. Hoi huisentuinonline, Ik denk dat Highio (als ik voor hem mag praten ;)) bedoelt dat dit soort dingen duidelijk moeten worden vermeld op je eigen site. Mensen willen duidelijkheid en zekerheid. Dus de antwoorden die je hier geeft, kan je misschien verwerken op je site zodat deze betrouwbaarder wordt! Succes, gr.
  4. Hoi Missmore, Er zijn volgens mij verschillende manieren om dat te doen, bijvoorbeeld: - Je zou de producten bij je vriendin kunnen inkopen tegen inkoopprijs en ze aanbieden om jouw shop tegen verkoopprijs. Je loopt hierbij alleen wel risico dat je blijft zitten met een voorraad wanneer er niet wordt verkocht. - Je kan een duidelijke afspraak maken met je vriendin over de te verdelen winst. Zet dit eventueel op papier. Dit gaat echter wel op goed vertrouwen, dus zorg dat de afspraken bindend zijn. Succes ermee! Groetjes
  5. Ja uiteraard op geklikt, en het is inderdaad herkenbaar. Ik vroeg me alleen af of het bij Christine voortkomt uit persoonlijke ervaring?
  6. Ze drinken bij de brouwerijen deze alcoholvrije biertjes zelfs als vervanging van frisdrank. Heeft dus weinig meer te maken met bier...
  7. Dag MaDeLa, Goed idee van je, zeker om te beginnen op kleine schaal en in eigen netwerk. Kijk een hoe de jongens van Fruitful Office het hebben gedaan: http://www.fruitfuloffice.nl/ Wellicht kan je ook eens kijken naar een verdienmodel dat het onnodig weggooien van overgebleven fruit tegengaat. Lever een GFT bak met jouw logo erbij, en zorg dat je contacten hebt met boeren in de omgeving waar je het 'oude' fruit aan kan leveren. Ben niet thuis in die sector maar het lijkt me dat hier wel iets mogelijk is. Dan zorg je er als het ware voor dat de cirkel geclosed wordt: jij haalt fruit van de boer en brengt het naar het kantoor, jij haalt fruit van kantoor en brengt het naar de boer. Succes!
  8. Beste allemaal, Ik vraag me af hoe jullie zorgen dat je online interactief en betrokken omgaat met je klanten. Ik doel vooral op het contact hebben met klanten bijvoorbeeld via mail, social media, website en evt telefoon. Ik heb hier 3 vraagjes over: - Hoe meet de de resultaten van je inspanningen (bijv. likes, sales, leads)? - Hoe ga je om met negatieve klanten? - Hoeveel tijd besteed je wekelijks aan het in contact staan met je klanten? Alvast bedankt!
  9. Hoi Pitcho, Wat ik heb gedaan toen ik mijn eigen bedrijf ben gestart is 2 dagen in de week (2 ochtenden en 1 volle dag) in loondienst werken om de vaste lasten te kunnen dekken. De rest van de week zoveel mogelijk besteden aan het opzetten van het bedrijf (en daar hoort uiteraard ook marktonderzoek bij). Wie je klanten zijn is lastig te zeggen, probeer eens na te gaan welke spelers er reeds in de markt zijn en wie hun klanten zijn. Wellicht kan je hier wat van leren, en zie je vanzelf waar het gat zit voor jou om in te springen! Succes
  10. Hi jababa, Wel een goed idee, alleen het verkopen van alcohol is altijd een lastige situatie. Je hebt een horeca/drankverkoop vergunning nodig. Als je als webshop een vergunning weet te krijgen, wat volgens mij alleen kan als je al een fysieke locatie hebt waar je de drank verkoopt, dan zou het wel kunnen. Maar andersom lijkt me dat het lastig wordt: i.e. een vergunning krijgen voor online verkoop en het vervolgens fysiek verkopen. Gr
  11. Hi Christine, Wat is de reden dat je deze quote hebt gepost? Gr.
  12. Beste Sandhya, Ik sluit me wel bij Your Ci aan met de opmerking dat je het beter iets dichter bij huis kan zoeken. De landen die jij noemt zijn weliswaar goedkoop (prijs per stuk) alleen als je je kosten en moeite gaat bekijken om alles goed geregeld te krijgen dan ben je uiteindelijk nog duurder uit (opportunity costs) omdat je je waardevolle tijd beter aan andere dingen kan besteden (sales, marketing bijv). Landen in het voormalige oostblok blijken betrouwbare en snelle leveranciers te zijn. Ze zijn inderdaad wel wat duurder. Veel succes ermee, gr
  13. Toen we onze eerste 'natuurlijke' klant binnen haalden, en hij ook daadwerkelijk betaalde ;)
  14. Beste Basli, Ik heb zelf een tijd de marketing en sales voor een uitzendbureau gedaan. Wat bij mij altijd erg goed werkte was een lokale aanpak: - Lokale nieuwsberichten - Lokale krantjes - Lokale vakbladen - Eigen lokale netwerk Maar je kan ook denken aan meer organische manieren om te groeien: - Social media werkt effectief wanneer goed gebruikt - Affiliate marketing kan ook werken Veel succes ermee!
  15. Hi Joren, Ik ben inderdaad net als Jochem van mening dat reviews goed werken. Er is erg veel online aanbod, waarschijnlijk zelf in de schoonmaakbranche, en ook veel minder betrouwbare partijen. Aangezien men online minder persoonlijke touch heeft met het betreffende bedrijf, wordt er naar andere manieren gekeken om betrouwbaarheid en kwaliteit te checken. Reviews dragen op een simpele manier bij aan het vergroten van dit vertrouwen. Hopelijk werkt dit in jouw geval ook, succes!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept