• 0

Certificaten productie uit China

Wij hebben producten uit China besteld (product bestaat uit hout, is beschilderd, en is gedecoreerd met steentjes). Deze producten zijn souvenirs (zijn bestemd voor volwassenen, geen speelgoed). Kan iemand advies geven over welke certificaten en/of markering wij nodig hebben om deze producten in Europa te verkopen? Is er ook andere labeling nodig (zoals streepjescode, of iets anders)?

Alvast dank voor reacties!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

hi ellaine,

 

het klinkt allemaal niet heel erg spannend. ik bedoel, volgens mij is er niet veel aan de hand. maar je hebt het al besteld, eigenlijk zou je dit voor die tijd moeten regelen. chinezen houden niet zo van achteraf dingen toevoegen. heeft de fabriek er ervaring mee ??

 

nou, de volgende keer maar bij een NL fabriek in china bestellen ;)

 

je kan me altijd een mailtje sturen of bellen. even een foto van het product sturen, dan kan ik je er meer over raden. en bekijken of / wat er aan certificaten / labeling bij moet.

 

zonder barcode is het lastig verkopen aan winkel(keten)s. verkoop je het zelf op markt bv, heb je geen barcode nodig.

 

wij produceren alles wel met een barcode.

 

ik hoor je wel,

 

groeten,

 

willem

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie
  • 0

Hallo Ellaine,

 

Zonder het product te hebben gezien is het moeilijk om te zeggen óf en welke certificaten je moet hebben. Hetzelfde geldt voor het feit of het in de categorie speelgoed valt of niet. In ieder geval moet je er zeker van zijn dat de producten geen AZO kleurstoffen bevatten. Daar wordt nog al eens slordig mee omgesprongen in China. Jij hebt daarvoor geen certificaat nodig, maar je leverancier moet je op navraag kunnen aantonen dat de kleurstoffen die hij gebruikt vrij van AZO zijn. Dat bewijs kan hij leveren met de testrapporten van zijn verfleverancier. Zitten er toch AZO-kleurstoffen in en wordt het toevallig gecontroleerd ben je wel het haasje.

 

Afhankelijk van het soort hout dat er gebruikt wordt zul je misschien nog moeten kunnen aantonen dat het uit speciale plantages komt en niet wild gekapt is in het regenwoud.

 

Als het een bestaand product is wat je gekocht hebt, is het zinvol te controleren of het misschien een beschermd model is en of de tekst die erop staat wel mag. Als je bv souveniers met daarop "Kaatsheuvel, de stad van de Efteling" op de markt zou brengen, zou je wel eens problemen kunnen krijgen met de Efteling. Dit slechts als voorbeeld.

 

Groet

 

René

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.