• 0

Directeur van BV in Nederland en Pvt in India

Beste allen, ik heb een tijd gegoogled en vind meerdere gelijkwaardige vraagstukken (voornamelijk ook op dit forum) waarbij ik zie dat de antwoorden sterk situatie afhankelijk zijn. Vandaar dat ik graag jullie visie op mijn situatie zou willen horen.

 

Mijn situatie is als volgt.

Ik woon officieel nog in Nederland, onofficieel woon ik mijn meeste tijd in India.

Ik ben privé voor 33% aandeelhouder van A-B.V. in Nederland. Tevens ben ik mede directeur.

 

A-B.V. is 100% aandeelhouder van B-Pvt-Ltd in India. Ik ben tevens mede directeur van B-Pvt-Ltd.

 

In Nederland krijg ik momenteel geen inkomsten (ook niet uit de A-B.V.), dit is te verantwoorden doordat het een startende onderneming is welke nog geen omzet heeft.

In India krijg ik een salaris uit de Indiaanse B-Pvt-Ltd. Dit is tevens verplicht voor mijn visum.

 

Nu zijn er 2 punten uit deze constructie die ik wil gaan wijzigen:

 

1. Momenteel heb ik geen inkomsten in Nederland. Prive lijkt het voor mijn nu het prakstischt en financieel meest voordelig om mij officieel te emigreren naar India. Mijn vragen:

1.a Als ik het goed begrepen heb kan ik dan geen mede-directeur meer zijn van de Nederlandse onderneming A-B.V., is dit correct?

1.b Zijn er andere constructies om wonende in India toch directeur van de Nederlandse onderneming te blijven?

 

2. Mijn 33% aandelen in A-B.V. wil ik onder brengen in een op te richten C-B.V. in Nederland. Van deze C-B.V. ben ik 100% aandeelhouder. Doel is hiervan is voornamelijk voor de aansprakelijkheid en om toekomstige winst (bvb uit verkoop van de aandelen) hierin in te brengen.

2.a Indien ik officieel emigreer kan ik geen directeur zijn van C-B.V.? Mijn vader zou directeur kunnen zijn om dit op te lossen?

2.b Er is mij verteld dat de C-B.V. dan ook directeur kan worden van A-B.V. omdat het een transparante constructie is en C-B.V. volledig van mij is. Dit gaat echter waarschijnlijk alleen op als ik zelf ook de directeur ben van C-B.V?

 

Al met al is het wellicht het makkelijkst om niet officieel te emigreren? Ik zou ook een eigen Indiaanse D-Pvt-Ltd kunnen oprichten welke de 33% aandelen in de Nederlandse A-B.V. beheert, maar dit komt met zoveel bureaucratie dat het me geen goede optie lijkt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 68 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.