- sinds april werk ik als zzp'er 3 dagen in de week voor een opdrachtgever waar ik 0,29 ct/km vergoed krijg.
- sinds april werk ik nog 2 dagen ipv 5 voor mijn werkgever
- ik beschik over een lease auto van mijn werkgever
- ik heb met mijn werkgever afgesproken dat ik de ontvangen km vergoeding aan hem afdraag, dus ook 0,29 ct/km.
De vraag die nu bij mij speelt is of ik ook nog 0,19 ct/km mag indien bij mijn eenmanszaak ter compensatie van mijn bijtelling en anderzijds het verlagen van de belastbare winst? Uiteraard heb ik van deze zakelijk kilometers een sluitende km administratie (ook vereiste van mijn opdrachtgever en werkgever). Mijn gevoel zegt dat dit niet kan, maar hoor graag de fiscaal onderbouwde argumentatie hiervan... :-)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
marc
marc
Beste mede forummers,
Even kort de situatieschets:
- sinds april werk ik als zzp'er 3 dagen in de week voor een opdrachtgever waar ik 0,29 ct/km vergoed krijg.
- sinds april werk ik nog 2 dagen ipv 5 voor mijn werkgever
- ik beschik over een lease auto van mijn werkgever
- ik heb met mijn werkgever afgesproken dat ik de ontvangen km vergoeding aan hem afdraag, dus ook 0,29 ct/km.
De vraag die nu bij mij speelt is of ik ook nog 0,19 ct/km mag indien bij mijn eenmanszaak ter compensatie van mijn bijtelling en anderzijds het verlagen van de belastbare winst? Uiteraard heb ik van deze zakelijk kilometers een sluitende km administratie (ook vereiste van mijn opdrachtgever en werkgever). Mijn gevoel zegt dat dit niet kan, maar hoor graag de fiscaal onderbouwde argumentatie hiervan... :-)
Gr.
Marc
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46314-km-vergoeding-voor-lease-auto-in-loondienst/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag