• 0

BTW afdragen over kleinschalige handel?

Hallo, Ik verkoop sinds mei goederen (gekocht) uit china via facebook. Ik had niet stil gestaan bij btw afdragen en wil nu alles zoals het hoort aan gaan pakken. Ik kom niet in aanmerking voor inschrijving KvK, omdat het kleinschalig is 2500,= verwachte omzet. per jaar. Ook met deze omzetten zou ik volgens de bd qua btw niet btw plichtig zijn. Maar ik begin nu pas met het opzetten van een boekhouding (Duh ik weet dat dat een beetje laat is, maar goed ik ben dan ook maar een leek.) dit opzetten gaat me nog wel even tijd kosten zeg 2 a 3 weken, heb ook gewoon een fulltime baan.

A- Mijn vraag is nu, hoe zit het met de aangifte van btw 2e kwartaal.

B- Ik wil vandaag het formulier opgaaf startende onderneming versturen, welke startdatum ik hierop kan zetten is voor mij onduidelijk. Mag of moet ik vanaf Mei de startdatum invullen of mag/ moet dat met een huidige/ toekomstige datum.

C- ik heb nog wel meer vragen, maar die komen vast wel na uw antwoord ;D

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op HL Esther!

 

Paar vraagjes: koop jij in en houd je voorraad, of geef je bestellingen door aan je Chinese leverancier die dan de afwikkeling op zich neemt?

 

Vind het wel een goed voorbeeld van mensen die (waarschijnlijk) voor zichzelf wat importeren om dan via de hobbyhandel (bestaat dat wel?) alsnog kleine ondernemer te worden. Zitten wat haakjes en ogen aan, maar veel mensen proberen dat.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoi Esther, als je je niet bij de KvK hoeft aan te melden, moet je inderdaad het formulier ‘Opgaaf startende ondernemer’ gebruiken. Vul daar de datum in waarop je echt gestart bent. Een collega beoordeelt dan of we je als ondernemer zien. Je krijgt dan binnen 5 werkdagen een btw-nummer. Je doet dan de eerste btw-aangifte in oktober, die gaat dan over het 3e kwartaal.

 

Omdat je goederen importeert, komt er meer bij kijken. Op deze pagina kun je daarover wat informatie vinden. In het seminar ‘Goede Start met de Belastingdienst’ leggen we nieuwe ondernemers de belangrijkste belastingregels en regelingen uit. Je kunt je aanmelden voor een bijeenkomst bij jou in de buurt.

 

Met vriendelijke groet,

Nick

Webcareteam Belastingdienst

Webcareteam van de Belastingdienst voor (startende) ondernemers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.