• 0

Vastleggen dat leverancier mijn klant niet benadert

Hallo,

 

Ik ben bezig met een potentiële klant en wil van te voren met mijn leverancier afspreken dat deze klant "van mij is".

 

Deze week heb ik een afspraak met de klant waar ik het product (met merknaam) wil laten zien. Ik wil dus van te voren afspraken maken met de leverancier, dat hij geen zaken mag doen met mijn klant. Ook niet als de klant hem benaderd (omdat ik het product met naam laat zien).

 

Ik weet niet if ik helemaal duidelijk ben, maar ik vind het lastig om uit te leggen.

 

Weet iemand wat voor een soort overeenkomst ik daarvoor moet hebben?

 

Hoop dat iemand mij op weg kan helpen.

 

Met vriendelijke groet,

Robin

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Even een aanname:

 

Blijkbaar is dit een nieuwe markt waar je je in begeeft? Geen ervaring met de leverancier en met klanten via deze route...

 

Ik denk dat dit een leermoment wordt, gewoon kijken hoe het gaat, en hoe goed je leverancier te vertrouwen is. Misschien even praten met je leverancier en vertellen wat je voor ogen hebt en horen wat de leverancier voor ogen heeft. Ik zou het proberen af te tasten en niet proberen vast te leggen.

 

Vanaf het moment dat je in clausules gaat denken, dan gaat ook iedereen zich formeel opstellen en gaan je relaties ook die kant op. Soms moet het nu eenmaal zo, maar als het in jou branche niet hoeft zou ik daar ook niet zelf mee beginnen.

 

Je vraagstelling is vrij algemeen dus ik kan er wel helemaal naast zitten natuurlijk, maar dat is mijn eerste gevoel naar aanleiding van je vraag.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik ben bezig met een potentiële klant en wil van te voren met mijn leverancier afspreken dat deze klant "van mij is".

 

Deze week heb ik een afspraak met de klant waar ik het product (met merknaam) wil laten zien. Ik wil dus van te voren afspraken maken met de leverancier, dat hij geen zaken mag doen met mijn klant. Ook niet als de klant hem benaderd (omdat ik het product met naam laat zien).

 

Ik weet niet if ik helemaal duidelijk ben, maar ik vind het lastig om uit te leggen.

 

Weet iemand wat voor een soort overeenkomst ik daarvoor moet hebben?

 

Hoop dat iemand mij op weg kan helpen.

 

Met vriendelijke groet,

Robin

 

 

 

 

 

 

Waarom stuur je niet gewoon een email met de vraag of ze dit willen bevestigen?

Heel simpel gedaan en heb je in iedergeval zwart op wit dat ze beloven dit niet te doen.

 

Dan ligt er in iedergeval iets vast in de tijd dat dit is afgesproken en slaap je misschien beter.

 

Over het algemeen respecteren de merknamen echt de supplychain/dealerschappen dus byzonder veel zorgen zou ik me daar niet over maken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.