ryanlie Geplaatst: 17 juli 2014 ryanlie 10 0 Geplaatst: 17 juli 2014 Beste Mensen, Graag zou ik jullie expertise willen omtrent een overname van een eenmanszaak. Mijn vriendin heeft naast haar baan een eenmanszaak. Nu wil ik door ontwikkelingen, de zaak van haar overnemen.(in de vorm van een eenmanszaak.) Uiteraard onder dezelfde naam doorgaan. situatie: - Voorraad is gering - Klein apparatuur ( machine , computer, printer ) - Geen pand of auto. Nu is mijn vraag , welke stappen moet ik doen om het correct te laten verlopen. En kan eventueel de zakelijke rek worden overgenomen? Ik hoor het graag. Mvg Ryan Link naar reactie
0 Yannick_ Geplaatst: 18 juli 2014 Yannick_ 1,8k 102 Geplaatst: 18 juli 2014 Wat veel belangrijker is: wordt er omzet gehaald? Positieve cashflow? Al de rest is peanuts als het om waardebepaling gaat. Hoe lang bestaat ze al en geniet de naam van haar eenmanszaak bekendheid? De rest staat als het goed is netjes op de balans. Daar kun je dan toch fair value voor geven? Volgens mij kan ze als de koop rond is volmacht geven over de rekening en kun je haar laten schrappen. Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com Link naar reactie
ryanlie
ryanlie
Beste Mensen,
Graag zou ik jullie expertise willen omtrent een overname van een eenmanszaak.
Mijn vriendin heeft naast haar baan een eenmanszaak.
Nu wil ik door ontwikkelingen, de zaak van haar overnemen.(in de vorm van een eenmanszaak.)
Uiteraard onder dezelfde naam doorgaan.
situatie:
- Voorraad is gering
- Klein apparatuur ( machine , computer, printer )
- Geen pand of auto.
Nu is mijn vraag , welke stappen moet ik doen om het correct te laten verlopen.
En kan eventueel de zakelijke rek worden overgenomen?
Ik hoor het graag.
Mvg
Ryan
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag