Ga naar inhoud

BTW Berekenen of niet

Geplaatst:

DjSand

Dag allemaal,

Ik heb een vraag:

We hebben in onze firma een Duits bedrijf en een Nederlands bedrijf.

Daarnaast hebben we toeleveranciers, zowel in het nederlandse bedrijf als het duitse bedrijf.

Nu hebben we een factuur ontvangen van een Duitse toeleverancier.

Deze toeleverancier heeft goederen geleverd in Nederland. De leverancier heeft hiervoor een factuur verstuurd naar ons Duitse bedrijf met 0% btw hierop aangegeven.

Ik neig ernaar dat er wat verkeer gaat, maar heeft iemand het antwoord voor me.

Moeten we aan de leverancier vragen of hij een nieuwe of aangepaste factuur stuurt naar ons Nederlands bedrijf, of kan hij gewoon een factuur sturen naar ons Duitse bedrijf (incl. BTW).

Ik verneem het graag.

Featured Replies

Geplaatst:

ronaldinho

- Zijn de Nederlandse en Duitse onderneming zelfstandig, of 1 persoon met meerdere registraties?

- Heeft de levering plaatsgevonden aan het Nederlandse onderneming en de facturatie aan de Duitse, en is dit ook volgens de afspraken die jullie hebben gemaakt?

Dan heeft vermoedelijk de Duitse onderneming de goederen doorverkocht aan de Nederlandse en is door de leverancier rechtstreeks geleverd door middel van een abc-levering. Zie hier een goed startpunt voor meer info.

Omdat jullie leverancier de goederen van Duitsland naar Nederland heeft vervoerd, past hij in beginsel terecht de verleggingsregeling toe, ook al factureert hij aan een Duitse afnemer. De goederen verlaten Duitsland immers.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.