Ik wil de BTW-aangiftes uit 2013 corrigeren aan de hand van een suppletie. Ik vraag me af wat de beste aanpak is in mijn situatie:
- Alle BTW-aangiftes in 2013 zijn gewoon ingediend
- Dit jaar (2014) erachter gekomen dat ik bepaalde bonnen niet in de aangiftes heb meegenomen
- Daarmee kom ik op een volledige KOR aftrek, waardoor ik alle betaalde BTW terug ontvang.
En verder:
- Ik wil alle 4 BTW-aangiftes uit 2013 helemaal overnieuw doen, om ze nogmaals te controleren en eventuele fouten eruit te halen.
- Daarmee kom ik op een hoog te betalen BTW bedrag en een hoge aftrek voor de voorbelasting, omdat het over het hele jaar gaat.
- Ben er 100% zeker van dat het totaal aan te betalen BTW (met aftrek van de voorbelasting) totaal op minder dan 1345 euro uitkomt, waardoor ik alle betaalde BTW terugkrijg.
- Let wel: in de aangiftes heb ik al wat KOR voorberekend, dus reeds in mindering gebracht
Ik weet nu niet hoe ik administratief het best te werk kan gaan.
1. Heb alles verzameld wat ik nodig heb
2. Ik ga alle facturen en bonnen over heel 2013 opnieuw invoeren in moneybird
3. Daar komt uiteindelijk een te betalen btw bedrag uit wat lager is dan 1345
4. Wat is dan de volgende stap? Rekening houdend met het feit dat ik in 2013 al e.e.a. in minder heb gebracht?
Het is me dus niet duidelijk wat ik bij stap 4 hierboven precies moet doen. Suppletie indienen, dat is zeker, maar welke bedragen moet ik dan vermelden?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Hoofdgebruiker
Hoofdgebruiker
Ik wil de BTW-aangiftes uit 2013 corrigeren aan de hand van een suppletie. Ik vraag me af wat de beste aanpak is in mijn situatie:
- Alle BTW-aangiftes in 2013 zijn gewoon ingediend
- Dit jaar (2014) erachter gekomen dat ik bepaalde bonnen niet in de aangiftes heb meegenomen
- Daarmee kom ik op een volledige KOR aftrek, waardoor ik alle betaalde BTW terug ontvang.
En verder:
- Ik wil alle 4 BTW-aangiftes uit 2013 helemaal overnieuw doen, om ze nogmaals te controleren en eventuele fouten eruit te halen.
- Daarmee kom ik op een hoog te betalen BTW bedrag en een hoge aftrek voor de voorbelasting, omdat het over het hele jaar gaat.
- Ben er 100% zeker van dat het totaal aan te betalen BTW (met aftrek van de voorbelasting) totaal op minder dan 1345 euro uitkomt, waardoor ik alle betaalde BTW terugkrijg.
- Let wel: in de aangiftes heb ik al wat KOR voorberekend, dus reeds in mindering gebracht
Ik weet nu niet hoe ik administratief het best te werk kan gaan.
1. Heb alles verzameld wat ik nodig heb
2. Ik ga alle facturen en bonnen over heel 2013 opnieuw invoeren in moneybird
3. Daar komt uiteindelijk een te betalen btw bedrag uit wat lager is dan 1345
4. Wat is dan de volgende stap? Rekening houdend met het feit dat ik in 2013 al e.e.a. in minder heb gebracht?
Het is me dus niet duidelijk wat ik bij stap 4 hierboven precies moet doen. Suppletie indienen, dat is zeker, maar welke bedragen moet ik dan vermelden?
Heb de toelichting van de Belastingdienst doorgenomen, "correcties voorlopige vermindering kleineondernemersregeling", daar loop ik vast: http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/toelichting_suppletie_omzetbelasting_ob1431t11pl.pdf Er staan helaas geen screenshots in het document. Kan iemand dit stuk toelichten a.u.b?
Update: dit is het formulier wat ik moet invullen: http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/suppletie_omzetbelasting_ob1422z4folre.pdf
- Moet ik bij 1a de bedragen over het hele jaar invullen, de totalen over 2013?
- En welk type bedragen komen bij 5d en 5f?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46680-hoe-precies-btw-aangiftes-2013-administratief-corrigeren-via-suppletie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag