• 0

Werken als ZZPer in the UK: is LTD nodig?

Ik sta op het punt als ZZPer in de UK te werken; het betreft IT dienstverlening voor 6 maanden.

De firma waar ik ga werken gaat zelf geen contract aan, maar heeft daarvoor een recruiter aangezocht. Dit bedrijf vertelt mij dat het alleen in GBP kan betalen en overmaken op een UK bank account op naam van een LTD. Dat zou zo zijn volgens de UK Tax Law.

 

Dit is nieuw voor mij en totaal anders als dat ik heb ervaren met Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

IK heb al heel wat uitgezocht, maar ben er nog niet uit. Ben ook met onze KvK en Belastingdienst in gesprek. Het opzetten van een LTD schijnt niet moeilijk te zijn; legio bedrijven (ook Nederlandse) houden zich ermee bezig en het kan binnen 1 dag - inclusief een UK adres. Alles legaal.

Ben echter niet van plan me daar permanent te vestigen.

 

Heeft iemand ervaring met deze situatie?

Ik kan wel wat hulp gebruiken.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hi GeorgeBeckx - ik heb hier niet direct ervaring mee, maar ben Brits dus weet waar ik moet zoeken.

 

Dat verhaal van de recruiter klopt niet, je kan jezelf ook als Self-Employed registreren - zie hier de pagina over hoe dat moet van Her Majesty's Revenue & Customers (de Britse belastingdiens):

 

http://www.hmrc.gov.uk/migrantworkers/self-employed.htm

 

De meeste Britse bedrijven hebben weinig internationale ervaring en vinden het betalen in euro's daarom lastig - veel zakelijke betalingen worden nog met cheques gedaan, dus euro's is wel heel ingewikkeld!

 

Ik denk dat het ingewikkelder wordt om een bankrekening te openen. Daar zijn Britse banken echt heel zeikerig in. Je hebt naast je National Insurance number en het contract met de recruiter vast een permanent adres nodig (inclusief huurcontract etc) en twee recente Britse rekeningen van gas/water/licht/telefoon.

 

Als je verder hulp nodig hebt, mail me dan even.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.