• 0

nogmaals verzendkosten [belasting inkoop minus verkoop]

Hallo allemaal,

 

ik lees hier regelmatig het forum en steek er veel van op. Toch blijft er iets bij mijn knagen en doe hier een poging om het gevoel weg te krijgen.

Ik zit met het volgende:

Handel in marge goederen, aan en verkoop via veilingen en globaliseringsregeling.

 

Ik koop spulletjes op de veiling, inkoopprijs mag ik volgens de belastingdienst vaststellen met opgeld van de veiling en eventueel reiskosten naar het veilinghuis of verzendkosten omdat het veilinghuis spullen naar mijn huis opstuurt.

Verkoopprijs, bedrag dat ik daadwerkelijk op mijn rekening gestort krijg ( verkoopprijs minus kosten veilinghuis en eventueel btw hierover ).

Bij sommige veilingen worden mijn spullen via hun verkocht maar ik stuur de stukken naar de koper op. Mag ik deze verzendkosten dan van de verkoopprijs halen?

Ik zit met berekening van de winstmarge. Dan inkoop minus verkoop x 21%gedeeld door121%.

Klopt dit?

ik heb tig keer de belastingdienst gebeld maar krijg steeds een ander antwoord.

Bedankt alvast voor het meedenken

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Laat ons veronderstellen dat je klant 10 euro extra betaald om de goederen op te sturen. Deze 10 euro zit dan mee in de marge, waarop je ook BTW moet afdragen.

Aan de andere kant heb je ook onkosten gemaakt, want de prijs die jij betaald hebt om dat pakket op te sturen kan je als kosten inbrengen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Dirk,

 

bedankt voor het antwoord. Vind het allemaal maar lastig........

Dus als ik het goed begrijp moet de verzendkosten meegenomen worden in de verkoopprijs en mag ik deze ook nog opvoeren als kosten?

 

 

Verzendkosten altijd apart vermelden lijkt mij toch het beste. Dan heb je administratief goed inzicht in deze kosten.

 

Daarnaast, als je 21% goederen levert, draag je 21% BTW af van de verzendkosten.

Lever je goederen tegen het lage tarief van 6%, dan mag je 6% BTW van de verzendkosten afdragen.

maakeenstart.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.