• 0

Nieuw zoekmethode voor informatie

Ik ben bezig met een software programma dat niet alleen heel snel informatie op het juiste moment naar voren kan halen, maar ook de mogelijkheid biedt om die gegevens gelijk te wijzigen in je database waar relaties in beheerd worden zoals Outlook, GoldMine Act etc..

 

Denk dan aan:

- adres gegevens completeren.

- of relaties mogelijk niet in surseance of failliet zijn.

- kvk nr etc..

- telefoonnr

 

Programma is nu dusdanig af dat we er allerlei configuraties aan toe kunnen voegen. Daar momenteel nog aan de website wordt gewerkt en pas 1 maart online willen gaan, hebben we nog tijd om er allerlei configuraties aan toe te voegen.

 

Mijn vraag is dan ook, aan wat voor informatie zou je als ondernemer nog meer behoefte hebben en op welk moment zou dat je dat op welke wijze naar je toe will laten komen?

 

Andere voorbeelden zijn mogelijk:

- aandelen koersen over bedrijven (maar denk dat daar al genoeg in wordt voorzien. Hoogstens zou ik in staat zijn om informatie te kunnen mixen, van twee sites bijvoorbeeld)

 

- Op welke websites staan mijn concollega op een website gernoemd?

- Al je klanten in één keer op een geografisch kaartje kunnen plotten.

- soortgelijke adressen van klanten die al in een database zitten

- de adresgegevens van de buren van een adres die uit de database .

 

Waar zou ik een ondernemer nou nog meer blij mee kunnen maken?

 

Perry

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kun je ook adressen destileren van b.v. alle bakkers, of een bepaalde beroepsgroep.

Kan me voorstellen dat elke ondernemer zo makkelijk zijn doelgroep kan vinden.

We haan even door met de bakker.

Stel je vind op een website van een producent een lijst van bakkers, kun je een lijst maken van alle bakkers (telefoonids.nl) en deze over de dealers lijst heen leggen om te zien waar de gaten zitten (mogelijkheden)

Link naar reactie
  • 0

Ja.

 

Ik zou dat op een paar manieren kunnen doen:

 

Methode 1 Aan de hand van de meta key woorden in websites

Uitgaande dat het in een veld het webstie adres van een klant hebt, zou ik die keywoorden van je huidige klanten kunenn oproepen, die ontdubbelen en vervolgens met die keywoorden soort gelijke websites oproepen. Die website weer ontdubbelen met de websites die je al in je database hebt en vervolgens de adressen van de website adressen weer ophalen via whois (is niet altijd het juiste adres, maar kun je verder meekomen). Op zich een mooie methode, maar niet netjes goed legaal te krijgen. Denk niet dat Google en Whois dit leuk gaan vinden. Ik wil alles wat ik aanbied goed degelijk en legaal werkend hebben. Informatie gaat dan ook gewoon geld kosten, maar makkelijk implementeeerbaar dan dat je alles moet exporteren en importeren.

 

Methode 2:

De kenmerken van je huidige klanten bijwerken met die van de kvk (branchecode, aantal medewerkers etc..). Vervolgens die kenmerken ontdubbelen en een nieuwe adres selectie doen bij de kvk. Die selectie weer ontdubbelen en al of niet terug schrijven in je database.

Dat kan allemaal met een paar muisklikken. Deze actie kost dan wel geld, je moet die adressen kopen. Deze configuratie wil ik er eerdaags in hebben. kvk is alleen nog niet helemaal klaar om het webbased aan te kunnen.

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

<< Begrijp ik hieruit dat je niet direct van websites ,dealer adressen kunt halen ?>>

 

Ik zou het wel heel eenvoudig kunnen, maar wil dat niet. Ik wil officiële relaties met informatie leverancier, geen gehack.

 

Perry

 

 

Info die uitlezen die gewoon op een site staat is geen hacken.

Ik heb het idee dat we op verschillende golflengtes zitten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.