• 0

Naheffings-aanslag

Hallo,

 

Ruim een half jaar geleden heb ik samen met een compagnon een bv opgericht waar we in de toekomst samen willen gaan ondernemen. Er hebben nog geen activiteiten in de bv plaatsgevonden (geen omzet, geen personeel, verwaarloosbare kosten.) We hadden daarom voor de btw per eind oktober een nul aangifte moeten doen voor het derde kwartaal, maar hebben dit verzuimd. Pas vanmiddag is ons duidelijk geworden dat de fiscus op basis van een eigen (op niets gebaseerde) schatting een torenhoge naheffings-aanslag heeft opgelegd en ook ligt er al een dwangbevel. Ik ga uiteraard morgen even contact opnemen met de fiscus om te zien of er iets te regelen valt. Vraag:

 

- kunnen we het beste contact opnemen met de belastingdeurwaarder of kunnen we beter proberen een inspecteur te spreken krijgen?

- valt er in deze situatie iets te regelen, of kunnen we alleen maar betalen en het bedrag later gaan terugvorderen?

 

Bij voorbaat dank voor jullie input.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

- als de wiedeweerga alsnog een aangifte indienen over het derde kwartaal

- na aangifte zal het belastingdeel van de naheffingsaanslag kwijtgescholden worden, het boete-deel, het aanmaningskosten-deel, de deurwaarderskosten en de invorderingsrente ben je waarschijnlijk wel kwijt

- contact opnemen met de deurwaarder of hij nog een weekje geduld heeft omdat dan het merendeel van de aanslag kwijtgescholden zal zijn, zo niet, dan de volledige aanslag betalen om verder oplopen van kosten te voorkomen

- uitrekenen hoeveel biertjes je nu minder kan drinken op de eerstvolgende aandeelhoudersvergadering

 

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Hierbij ter lering (en evt vermaak) nog even een verslag van de afloop. Eerst nog een feitelijke correctie: de achterstand in BTW aangiftes betrof geen een, maar twee kwartalen! Nu begrijp ik ook waarom men een deurwaarder had ingeschakeld!

 

Ik heb contact gezocht met de belastingdienst en de gerechtsdeurwaarder en hen de zaak uitgelegd. Vervolgens heb ik op verzoek van de deurwaarder mijn uitleg ook nog per email nagezonden met een verzoek om uitstel van de uitvoering van de dwangmaatregelen. Daarna heb ik een belastingadviseur de aangiftes in laten dienen en bezwaar gemaakt tegen de boetes. De verwachting is dat alleen de verzuimboetes en kosten van de deurwaarder blijven staan.

 

Al met al een vervelende, maar wel nuttige ervaring. Overigens vond ik de mensen van de belastingdienst die ik heb gesproken behulpzaam.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.