• 0

Huurwaarde woongedeelte? En onderverhuur vakantiewoning

Goedemorgen,

 

Ik wil jullie graag een situatie voorleggen waar ik niet zeker over ben. Vanwege mijn financiële achtergrond doe ik de gehele administratie van mijn Holding en Werkmaatschappij zelfstandig, over deze situatie wil ik graag jullie mening.

 

Situatie: mijn werkmaatschappij huurt een pand a € 3.000 per maand (geen BTW). Dit pand bestaat uit de volgende onderdelen:

 

- beneden verdieping restaurant

- boven verdieping privé woning

- vakantie/personeelswoning, geheel vrijstaand met aparte ingang.

 

Mijn werkmaatschappij betaalt dus maandelijks € 3.000 (geen BTW) voor dit object in zijn geheel. Nou woon ik zelf op de bovenverdieping.

 

- Welke correctie moet ik maken voor privé gedeelte? Is dat op basis van WOZ waarde van het privé gedeelte met de toerekening van het forfait percentage of bijvoorbeeld op basis van m2 t.o.v. het geheel?

- Dezelfde berekening geld voor de energie en waterlasten etc?

- Deze correctie kan ik jaarlijks verwerken in de rekening-courant directie neem ik aan?

 

- Daarnaast wil ik de losse vakantiewoning verhuren aan vakantiegangers (toestemming verhuurder aanwezig), deze opbrengst is belast met BTW als ik het goed heb? Ook als mijn eigen huurkosten zonder BTW zijn?

 

Ik zie graag jullie reacties tegemoet, dan kan ik ermee aan de slag!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Bakfiets 17,

 

Higherlevel is niet bedoeld voor vragen van adviseurs voor eigen klantdossiers.

 

Zie ook onze forumregels daarover:

Juristen, fiscalisten en boekhouders delen belangeloos hun expertise op Higherlevel.nl. Dit wordt enorm gewaardeerd. Echter, vragen vanuit die expertisehoek voor eigen klantdossiers zijn niet toegestaan en worden verwijderd. Hiervoor kun je het Forum Fiscaal Dienstverleners raadplegen.

 

Dit topic gaat daarom ook op slot.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.