• 0

Affiliate inkomsten buiten de EU

Ik werk veel met affiliate netwerken buiten de EU. Ik ontvang over de uitbetalingen dus ook geen BTW.

 

Ik stuur ze geen factuur, maar krijg meestal gewoon een mailtje van dat er een uitbetaling heeft plaats gevonden.

 

Nu heb ik de tool van BD gebruikt: http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/diensten_in_en_uit_het_buitenland/

 

en als eerste punt staat er.

 

U vraagt de belastingdienst van het land van uw afnemer of en hoe u aangifte moet doen.

 

Ik weet dat Amazon de belasting voor jou betaald in het betreffende land. Maar ik weet niet of dit standaard is dien ik dit te informeren bij de BD daar? Of bij de affiliate netwerken waar ik mee werk?

 

Ik denk dat wel meer mensen hier ervaringen hebben met affiliate netwerken uit Amerika dus ben benieuwd naar jullie ervaring?

 

Tot nu toe boek ik deze gewoon zonder nederlandse btw in en geef het ook niet op in mijn btw aangifte of intracommunautaire prestaties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

= ik zou wel een factuur maken voor je eigen administratie, dat is ook verplicht.

 

= in de praktijk wordt er meestal niet aan de belastingdienst in het land van de afnemer gevraagd hoe je aangifte moet doen

 

= inderdaad boeken zonder btw en als het om een afnemer buiten de EU gaat ook niet in de icp

Link naar reactie
  • 0

Hi,

Amazon betaald geen belasting voor je - wees daarmee heel voorzichtig! Amazon houdt zich overal buiten. Laat je informaeren door iemand die ter zake kundig is...

Ik woon in Engeland, en verkoop op Amazon.co.uk en op 4 andere sites op Amazon in Europe.

Wij moeten ons in elk land voor BTW registeren, en afdragen!

Saskia

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.