• 0

Wat vinden jullie van Dagjeswerk?

Omschrijving van je concept:

Dagjeswerk brengt bedrijven die op zoek zijn naar mensen voor korte opdrachten in contact met mensen die flexibel beschikbaar zijn. Dit is voor bedrijven een eenvoudige, goedkope manier om snel in contact te komen met de juiste persoon voor de betreffende opdracht. De kwaliteit is gegarandeerd, mede dankzij het achteraf beoordelen van de betreffende medewerker. Deze beoordelingen zijn zichtbaar voor (potentiële) opdrachtgevers.

 

Dagjeswerk kan ingezet worden voor extra capaciteit ("handjes" voor werkzaamheden die niet of nauwelijks inwerktijd vragen) of voor specifieke vaardigheden (een communicatie student kan bijvoorbeeld een beter stukje tekst schrijven dan de gemiddelde MKB ondernemer).

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Dagjeswerk is door mij bedacht. Na een tijdje alleen maar met het idee rond te hebben gelopen, heb ik het getoetst bij een aantal relaties. Na diverse keren ja te hebben gehoord, ben ik het verder uit gaan werken en heb ik mijn websitebouwer opdracht gegeven het te gaan maken.

 

In mijn vak heb je altijd te maken met de "kip of ei" vraag. De afgelopen maanden heb ik me daarom gericht op het opbouwen van een database met kandidaten. Zonder kandidaten heb ik bedrijven namelijk niets te bieden.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Missie: Dagjeswerk wil organisaties flexibeler maken door mensen en specifieke vaardigheden beschikbaar te stellen op alleen die momenten dat het nodig is. Dagjeswerk wil mensen laten werken op die momenten dat het goed uitkomt.

 

Dit stukje van de uitzendmarkt (echt kortlopende opdrachten) is minder interessant voor "traditionele" bureaus. Omdat de kosten van een uitzendkracht (werving/selectie/administratie) voor de baten (marge per gewerkt uur) uitgaan, wordt een uitzendkracht pas na verloop van tijd rendabel. Als de plaatsing dan niet lang genoeg duurt, moet er geld bij. Uitzendbureaus hebben daarom altijd een voorkeur voor langlopende plaatsingen.

 

Daar komt bij dat bedrijven steeds beter zelf in staat zijn om iemand tijdelijk in te huren. Via een vacature op internet kunnen bedrijven zelf eenvoudig mensen werven om ze aansluitend op basis van een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd aan te nemen.

 

In mijn optiek is voor het laatste stukje echte flexibiliteit nog geen goed instrument beschikbaar.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Echt anders denk ik :-)

 

Het is online, bedrijven selecteren zelf de juiste kandidaat, kandidaten solliciteren niet maar stellen zichzelf beschikbaar, bedrijven geven kandidaten een beoordeling die weer zichtbaar is voor andere bedrijven. Al met al, snel, betrouwbaar en goedkoop.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik ben benieuwd of de feedback die ik tot nu toe heb gekregen bevestigd wordt en ben daarnaast nieuwsgierig naar wat er nog meer bij jullie opkomt.

 

Een belangrijke vraag die me bezighoudt is de volgende: Mijn relaties zeggen me dat ze binnen hun organisaties opdrachten hebben voor Dagjeswerk. Ze weten echter niet van het bestaan en weten ook niet waar te zoeken. Hoe ga ik Dagjeswerk massaal onder de aandacht van bedrijven brengen?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een paar opmerkingen in willekeurige volgorde.

 

Dat je de kandidaten aanspreekt met "je" en de opdrachtgevers met "u" wekt de indruk dat je qua kandidaten eigenlijk alleen op zoek bent naar jongeren? Of vind je het alleen niet gepast om opdrachtgevers met "je" aan te spreken?

 

Je schrijfwijze van het aantal uren is verwarrend. Als ik 06:00 uur zie staan, krijg ik het gevoel dat ik om 6 uur 's ochtends moet beginnen ... 8)

 

"Schrijf je in als werkzoekende" klinkt een beetje beladen. Je kandidaten zoeken uiteraard wel werk, maar hoeven lang niet altijd een "werkzoekende" te zijn zoals dat woord normaliter wordt geïnterpreteerd.

 

Ik zie een kandidaat met een 5-sterren beoordeling en 0 afgeronde opdrachten. Dat komt een beetje vreemd over.

 

Op je homepagina staan kandidaten die vervolgens in de agenda op geen enkele dag beschikbaar zijn.

Link naar reactie
  • 0

@Richard: Goed te lezen dat je enthousiast bent over deze manier van werken!

 

@John, dank voor je feedback, puntsgewijs vind je mijn reactie.

 

- De je/u situatie is inderdaad zoals je aangeeft. Ik vind het niet gepast om opdrachtgevers met je aan te spreken.

- Ik ben het met je eens dat 06.00 uur verwarrend is.

- De woordkeuze voor werkzoekende kan inderdaad anders en beter.

- De beoordeling bij iemand met 0 afgeronde opdrachten is gegeven door een (oud) werkgever van diegene. We winnen namelijk referenties in van kandidaten zie zich bij ons aanmelden. Dit moet inderdaad duidelijk aangegeven worden en mag niet vreemd overkomen. Het moet juist vertrouwen wekken.

- De kandidaten op de homepage worden "random" uit de hele database getoond. Hier staan inderdaad mensen tussen die nu even niet beschikbaar zijn.

Link naar reactie
  • 0

Dank Richard. Dat bezoeken van bedrijven ben ik aan het doen, maar door de geringe orderwaarde is de verhouding verkoopkosten/opbrengst bij deze aanpak niet in balans. Dit vraagt om een andere aanpak, maar hoe?

 

Waar ik naartoe moet, is dat mensen op het juiste moment aan Dagjeswerk denken. Ik denk dat ik daar de juiste naam voor heb, maar er moet een eerste kennismaking zijn zodat mijn doelgroep er later aan kan denken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.