• 0

Waar aandelen in BV onderbrengen

Ik ben recentelijk toegetreden tot een klein IT bedrijf met goede technologie maar achterstallig onderhoud. Naast salaris ontvang ik een binnenkort 5% aandelen met uitzicht op 10% en eventueel (werknemers)opties op meer. Het lijkt erop dat we in 2015 weer zwarte cijfers gaan schrijven maar er zitten nog wat schulden in de organisatie. Ik ben gewoon in loondienst.

 

Daarnaast heb ik nog wat inkomsten uit een VOF (50%) (+/- 4k pj) en een eenmanszaak (+/- 2k pj)

 

Mijn vraag naar aanleiding van bovenstaande is de volgende. Wat is de beste plek om de aandelen onder te brengen gezien het feit dat het een laag percentage betreft en ik niet op heel korte termijn dividend verwacht. Kan ik alle bovengenoemde inkomsten (excl. salaris uit loondienst) daar in onder brengen. Zelfs dan zijn er niet genoeg inkomsten voor een redelijk DGA salaris, en de bijkomende administratieve lasten lijken zeker in het begin hoger te zijn dan de inkomsten.

 

Dit betreft mijn eerste post op het Higherlevel forum, alvast bedankt voor uw tijd!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Op een flora advies geven is best lastig, maar als ik jouw verhaal zo lees zou ik denken om al je extra activiteiten in een BV onder te brengen.

 

Dus je eenmanszaak voort zetten vanuit deze BV en je aandeel in de VOF ook (dus wijziging vennoot van prive naar BV).

Op deze manier heb je de administraties mooi gecombineerd (geen extra administratie) en ben je voorbereid op eventuele dividenden. Ik zal het een en ander wel even laten afstemmen en narekenen maar het lijkt me fiscaal gezien een zeer goede optie.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.