• 0

in-app verkopen Microsoft (windows)

Door mij ontworpen appgames draaien op een windows platform en worden via de windows play store aangeboden.

 

Betalingen van in-app aankopen ontvang ik van Microsoft GB. Hiermee lever ik m.i. een dienst aan een Europese onderneming en geef ik bij de ICP de bedragen op van de microsoft maandoverzichten.

Op deze maandoverzichten staat gespecificeerd vanuit welke landen de inkomsten zijn verkregen.

Dit is een mix van de hele wereld.

Moet ik bij de ICP aangifte alleen de Europees gerelateerde inkomsten vermelden of de gehele maandopbrengsten?

 

Op dit moment vermeld ik de totale maandopbrengsten per kwartaal bij de ICP en verleg de BTW naar Microsoft Luxemburg SarL

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hier gaat toch het nodige mis:

 

- Je verlegt de BTW aan Microsoft (LUX), kennelijk doen zij aan 'self-billing' (m.a.w.: zij sturen jou een creditnota, i.p.v. dat jij hen een factuur stuurt).

- Dat geef je ook zo aan in je BTW aangifte (bij 3b).

- En vervolgens specificeer je dit (diensten) in de ICP opgaaf (bedrag, BTW nummer, periode).

 

Link naar reactie
  • 0

Hier gaat toch het nodige mis:

 

- Je verlegt de BTW aan Microsoft (LUX), kennelijk doen zij aan 'self-billing' (m.a.w.: zij sturen jou een creditnota, i.p.v. dat jij hen een factuur stuurt).

- Dat geef je ook zo aan in je BTW aangifte (bij 3b).

- En vervolgens specificeer je dit (diensten) in de ICP opgaaf (bedrag, BTW nummer, periode).

 

Dit specificeren is mij niet duidelijk. Bij ICP specificeer ik dit totaalbedrag onder het BTW bummer van Microsoft Luxemburg. Wat gaat hier mis?
Link naar reactie
  • 0

Wat bedoel je nou? Wat is precies je vraag?

 

In de ICP opgaaf moet je de omzet waar je de BTW van verlegd hebt binnen de EU specificeren. Specificeren per BTW nummer, dus met bijbehorende bedrag per BTW nummer (en uiteraard in de juiste periode).

 

EDIT:

 

Je denkt dat je de verkopen van Microsoft moet gaan specificeren?

Dat is uiteraard niet zo. Het gaat om jouw omzet (dus de creditnota's van Microsoft).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.