• 0

Hoe kom ik aan een investeerder voor een muziek / entertainment bedrijf.

Ben op zoek naar een investeerder, maar via de gebruikelijke wegen loop ik iedere keer tegen het zelfde "probleem" aan. De branche en de relatief kleine financiele behoefte.

Te klein voor het tafellaken, te groot voor het servet.

Wat de centen betreft niet al te veel lef nodig, wat de branche betreft misschien wel?

Het gaat om een muziek / entertainment bedrijf. Draai momenteel goed, maar wil versnellen! Volgens mij is het een must om je in deze branche snel op de kaart te zetten, anders blijft het kabbelen. Dit laatste past niet in mijn ambities.

 

Kan iemand mij de weg wijzen?

 

Gr.,

Maarten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

je wilt versnellen. kan je hier enigszins uitleggen wat je daaronder verstaat en vooral hoe je dat gaat doen?

kortom, schrijf een businessplan, laat het bekijken en becommentariëren.

dan is financiering wat makkelijker te vinden.

 

succes.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Het versnellen zit vooral in de artiesten, bands en acts sneller "het podium" op te krijgen en bekendheid te genereren. Om dit te realiseren zijn vooral van invloed: hoogwaardige kwaliteit van demo's, promotiefoto's en bijvoorbeeld internetsites. Ontwikkeling van eigenrepertoire en wellicht cd producties in eigenbeheer. Behoorlijke kostenposten om dit goed voor elkaar te krijgen. Presentatie is een zeer belangrijk onderdeel.

Momenteel voeren wij het exclusieve management van 2 artiesten en 4 muziekprojecten. Ik heb een businessplan en bijbehorende cijfers klaarliggen. Over het algemeen wordt hier positief op gereageerd. Het tafellaken, servet verhaal komt echter regelmatig terug! Ik sta er altijd voor open dat iemand zijn mening op het plan los laat. Misschien wilt u het bekijken en becommentariëren?

 

Ik hoor het graag.

 

Gr.,

Maarten.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb (krijg, want we zijn nog bezig met het opzetten van de onderneming) een soort gelijk probleem, alleen aan de andere kant van dezelfde brache (concertorganisatie & Promotie). Omdat ik de mening van de topicstarter deel, dat het in deze branche belangrijk is om jezelf goed en snel op de kaart te zetten, willen wij gelijk goed beginnen door een 'grote' naam neer te zetten (organisatie- & productiekosten ± 50.000 euro). Gezien onze eigen ingebrachte financiele middelen t.b.v. van dit project minimaal zijn, hebben wij voor dit bedrag een financier nodig. Het zou dan gaan om een kort lopende lening (± 4 maanden), want na realisatie van het project, dient er uiteraard 'geld over te zijn'. Hoe zouden wij de financiering van zo'n project het beste kunnen aanpakken? (bank?/investeerder?, enz) Of Is het uberhaubt wel realistisch om te verwachten dat de financiering van zo'n project voor 2 jonge starters realiseerbaar is?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.