Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
mr-oosterhout
mr-oosterhout
Beste,
Ik ben van plan om bij een leverancier uit chine een consignatievoorraad te leggen.
De goederen worden geproduceerd in China en vervolgens aangeboden op de Europese markt en in China,
Goederen die ik aan een bedrijf of consument in China betaald.
Hier hoeft geen rekening gehouden te worden met BTW en kosten voor import/export of toch wel?
Als ik een deel naar Nederland laat komen en vanuit hier verkoop in Nederland komt er kosten voor de import + btw. Klopt dit?
Levering vanuit China rechtstreekst naar een klant in spanje. Nu wordt het 0% belast en heb ik alleen import kosten?
Kloppen mijn veronderstellingen?
Zijn er verder nog specifieke wetten in China waar ik rekening mee moet houden?
Bvd,
Niels
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/48725-consignatievoorraad-in-china-hoe-moet-ik-hier-mee-omgaan/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag