• 0

Betalingen als Mollie, Paypal inboeken ( belasting, facturen )

Beste allemaal,

 

Ik heb een internet onderneming waar ik online verkopen doe. Deze verkopen verlopen via Mollie & PayPal. Zowel PayPal als Mollie brengen kosten in rekening voor het gebruik van hun diensten.

 

Ik had wat moeite met het berekenen van de belasting voor inkomsten van Mollie & Paypal. Ik heb hieronder een voorbeeldje geplaatst en vraag me af of ik het zo goed heb berekend ( alles in euros ). Alvast hartelijk dank voor het lezen.

 

[1]

 

Totaal gefactureerd aan klanten = 160,60

Waarvan BTW = 27,88 euro

 

totaal inkomsten zonder btw = 132,72

 

---

 

kosten PayPal ( bank kosten dus geen btw? ) = 2,06

kosten Mollie ( zonder 21% ) = 3,41

 

totaal kosten = 2,06 + 3,41 = 5,47

 

---

 

totaal netto winst = 132,72 - 5,47 = 127,25

 

—--

 

totaal af te dragen btw = 27,88 - 0,72 = 27,16

 

——

 

Ik vraag me af of deze berekening juist is.

 

[2]

 

Daarnaast heb ik dus een x aantal losse facturen van de verkopen die ik heb gedaan. Ook krijg ik maandelijks een uitbetaling van Mollie met factuur en een PayPal uitbetaling. Welke van deze facturen moet ik nu inboeken, de losse of alleen de maandelijkse uitbetaling?

 

Alvast hartelijk dank voor uw reacties.

 

Met vriendelijke groet,

 

Justin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je berekening lijkt me juist, maar ik mis indirecte kosten en de terug te vragen btw over die kosten. Denk daarbij aan inkoopkosten, verzendkosten, hostingkosten, enzovoort.

 

In twijfelgevallen kun je het beste alle facturen inboeken en, meer in het algemeen voor de fiscale bewaarplicht, alles administreren en archiveren dat met omzet te maken heeft.

Link naar reactie
  • 0

Je berekening lijkt me juist, maar ik mis indirecte kosten en de terug te vragen btw over die kosten. Denk daarbij aan inkoopkosten, verzendkosten, hostingkosten, enzovoort.

 

In twijfelgevallen kun je het beste alle facturen inboeken en, meer in het algemeen voor de fiscale bewaarplicht, alles administreren en archiveren dat met omzet te maken heeft.

 

Hartelijk dank voor je reactie Ward! Ik verkoop e-books, dus verzondkosten/inkoopkosten heb ik niet :). De rest van m'n kosten/inkomsten gaan wel allemaal goed. Ik was alleen onzeker over het berekenen van deze inkomsten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.