• 0

Verhuur spelcomputers / games / DVD's

Als je een spelcompuer / game / DVD's / CD etc koopt dan staat daar vaak op dat het ding alleen voor persoonlijk gebruik is en dat verhuur verboden is.

Is zo'n restrictie rechtsgeldig of kun je die gewoon aan je laars lappen?Wat is de normale weg als je dat soort spullen wilt verhuren (hoe regelen videotheken dat bijvoorbeeld)?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Videotheken kopen een ander soort DVD in. Namelijk de Rental Versions. Deze zijn flink duurder dan een normale DVD. Dit komt omdat er een extra "fee" opzit van de filmmaatschappij om ze te mogen verhuren. Denk aan een prijs van rond de 70euro voor een dvd.

 

Een spelcomputer verhuren, hierbij heb je denk ik (weet ik niet zeker) geen aparte versies. Gewoon een xbox, ps2, etc. kopen en in de verhuur gooien.

Link naar reactie
  • 0

Dat veel ondernemers regels aan hun laars lappen, wil nog niet zeggen dat voorbeeld dan ook maar te volgen. Het maakt in veel gevallen 'de markt' stuk, eerlijke concurrentie is een langer leven beschoren.

 

Wie stil staat bij mogelijke consequenties laat het meestal wel.

 

Ikzelf heb ook nagedacht over media rental, maar gezien de toekomstige mogelijkheden toch afgezien van forse investeringen. Vermoedelijk gaat de consument over enkele jaren toch niet meer de deur uit voor het zien van een film, concert, docu, etc. Nieuwe technieken staan te popelen om door te breken, die het voor de consument mogelijk maken vanuit de huiskamer te kiezen wat men wil zien.

 

Denk aan Mr Zap, Tv Home tegenwoordig, etc.

 

Heb je al gekeken naar franchise mogelijkheden van de grotere videoverhuur bedrijven, zoals videoland, filmclub, megavideo, movie max, etc?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties zover. Rental Versions van DVDs is nieuw voor mij (thanx). Wellicht een adres waar je dit soort zaken aanschaft? Ik vind het overigens heel vreemd dat je iemand een DVD kunt kopen, en hem er dan thuis pas achter kunt laten komen dat je zo'n ding niet mag verhuren (staat meestal op de disc, niet op de verpakking). Vraag me echt af of dat wel rechtsgeldig is.

 

Iemand iets concreets over games / game-consoles (xbox, PS2, etc). Gelden hier dezelfde principes?

Bedankt voor de franchise suggestie maar dat is geen optie (verhuur is slechts klein onderdeeltje van groter concept).

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.