• 0

Nieuw bestaand product importeren naar Nederland

Onlangs ben ik begonnen met het idee om een bestaand product te importeren naar Nederland.

 

Het gaat om een product die in Nederland zeker aanwezig is, echter schijnt de kwaliteit net zo goed te zijn als in Nederland en de prijs aanzienlijk lager. Door dit zijn wij op het idee gekomen om dit product naar Nederland te halen.

 

Nu heb ik een aantal vragen, wij willen allereerst het product door de consument laten testen, en hen een review over te laten schrijven. Zo willen wij de kwaliteit onderbouwen en daarmee mensen over te halen om dit product te kopen in plaats van een bestaande in Nederland.

 

Mijn vragen zijn dan;

 

- Wat is een respectievelijke test fase?

- waarmee moet ik rekening houden vwb import (los van invoerrechten en vervoerskosten)

- Hoe kan ik voorkomen dat zodra wij het product naar Nederland halen, dat er niet andere bedrijven met onze idee/product ervandoor gaan.

 

Alle start up tips zijn welkom.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

- waarmee moet ik rekening houden vwb import (los van invoerrechten en vervoerskosten)

Bij sommige import producten dien je rekening te houden met wet- en regelgeving. Een opsomming daarvan en de specifieke regels die daaraan verbonden zijn vind je hier.

 

- Wat is een respectievelijke test fase?

Dat is mede afhankelijk van de reacties die je ontvangt. Waarbij je er vervolgens vanuit gaat dat dit daadwerkelijk bestellingen oplevert. Daarnaast kun je ook beginnen met gratis "proberen", en vervolgens met nog te weinig klanten een actie doorzetten naar nieuwe potentiële klanten door bijv. 50% van de verkoopwaarde als proef aan te bieden.

 

-Hoe kan ik voorkomen dat zodra wij het product naar Nederland halen, dat er niet andere bedrijven met onze idee/product ervandoor gaan.

Dit kun je voorkomen door met je toeleverancier af te spreken dat je qau invoer alleenrecht krijgt, oftewel USP (unique selling point).

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

- Wat is een respectievelijke test fase?

- waarmee moet ik rekening houden vwb import (los van invoerrechten en vervoerskosten)

- Hoe kan ik voorkomen dat zodra wij het product naar Nederland halen, dat er niet andere bedrijven met onze idee/product ervandoor gaan.

 

- Wat is een "nieuw bestaand product"?

- Als het een reeds bestaand product is wat is dan nog het nut van een consumententest? Je concurreert zo te lezen alleen op prijs.

- BTW, en de rest hangt af van het soort product en eventueel de herkomst/oorsprong.

- Door geen vragen te stellen op een publiek forum maar door experts in te schakelen die door jouw verschafte informatie vertrouwelijk behandelen. Als het al een bestaand product is kan trouwens ieder bedrijf toch verzinnen dat het ergens anders wel eens goedkoper zou kunnen zijn?

Link naar reactie
  • 0

Allereerst bedankt voor jullie reacties.

 

Als antwoord op jouw vraag, wat een bestaand product is. Dit is een product die al langer op de markt is met verschillende merken. Nu heb ik een merk gevonden die niet actief is in Europa omdat het een relatief nieuw bedrijf is.

Klopt ook dat andere bedrijven dit ook hebben kunnen verzinnen, dat was/is mijn eerste vraag ook, van waarom dat nog niet is gebeurd. De ambitie is er wel, en daarmee wil ik dan de eerste zijn die dat dan hier kan importeren.

Wellicht zijn er al bedrijven mee bezig. Hier heb ik momenteel nog geen kijk op.

 

Mijn vraag is hier vooral algemeen en ik verwacht niet dat iemand met mijn idee veel kan doen aangezien ik daar naar mijn idee te weinig informatie geef.

 

Verder de reden van de consumenten test, is dat ik wil kunnen testen of het product aan de Nederlandse norm voldoet en ook daadwerkelijk kan concurreren met de andere merken.

 

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Wellicht zijn er al bedrijven mee bezig. Hier heb ik momenteel nog geen kijk op.

Dit antwoord heeft de toeleverancier. Want, misschien zijn deze er wel al. Dan zou je je idee kunnen heroverwegen, of wellicht hierbij aan kunnen haken als retailer. Bekijk dan ook of het goedkoper aan kunnen bieden ook daadwerkelijk zo is. Immers, je zult altijd nog met de importkosten (vervoer e.d.) rekening moeten houden m.b.t. berekenen van je verkoopprijs om deze winsgevend te maken.

 

Verder de reden van de consumenten test, is dat ik wil kunnen testen of het product aan de Nederlandse norm voldoet en ook daadwerkelijk kan concurreren met de andere merken.

Als eerste aanzet kun je dit in klein verband al doen (bijv. familie, vrienden, buren e.d.).

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Verder de reden van de consumenten test, is dat ik wil kunnen testen of het product aan de Nederlandse norm voldoet en ook daadwerkelijk kan concurreren met de andere merken.

 

Als het product niet aan de Nederlandse (c.q. Europese) norm voldoet loop je het risico dat het door de douane in beslag genomen wordt (en daarna waarschijnlijk vernietigd). Of iets aan een norm voldoet is niet iets wat je met een consumententest vast kunt stellen. Ik zou dat zeker niet door familie of vrienden laten doen, stel dat het achteraf niet deugde........

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.