• 0

verhuur zonder overname inventaris

Ik heb een horecapand dat op dit moment te koop staat maar ik niet verkocht krijg, doordat ik een hypotheek heb en maandelijks een bedrag moet aflossen en door ziekte de zaak niet meer open kan houden zou ik het wel willen verhuren, de zaak is in perfecte staat en al mijn geld zit in deze zaak, nu zou ik graag willen weten wat voor risicos ik loop als ik dit verhuur zonder overname,kan ik op een een of andere manier een contract opstellen zodat ik geen risico loop, hoge borgsom? Contract voor een jaar? Na 2 maanden niet betaalt uitzetting? Wat mag wel en wat niet?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

In principe is borg voor x-aantal maanden huur gangbaar. Uitzetting vergt vaak een juridische procedure en is niet altijd "zomaar" gebeurd.

Verhuur zonder inventaris? Is die niet aanwezig? Indien dit wel zo is, wens je hier een specifieke clausule voor in je huurovereenkomst?

Naast vragen om borg en vermelding in huurcontract m.b.t. uitzetting, dien je ook rekening te houden met evt. schade aan het pand, welke door verhuurder wordt aangericht. Dit kunnen redelijke kleine schades zijn, maar ook grote door bijv. brand e.d. en zal de aansprakelijkheid daarvan ook in het contract verwerkt moeten worden. Daarnaast zit je nog met vergunningen nieuwe huurder (heeft hij/zij deze) om te mogen exploiteren en bijv. klachten bij bijv. geluids- en/of buurtoverlast. Om zo maar een paar voorbeelden te noemen.

 

Qua contracten kun je je in algemeenheid informeren op pagina's van bijv. Koninklijke Horeca Nederland. Specifiek voor jouw bedrijfspand adviseer ik je een horecajurist te benaderen die het contract samen met jou opstelt.

Je kunt ook overwegen om de verhuur en de begeleiding daarvan door een horecamakelaar te laten uitvoeren. Die zal daarvoor wel een eigen fee vragen, maar daar tegenover staat dat deze een hoop mogelijke problemen bij je wegneemt i.p.v. dat je de verhuur in eigen beheer houdt.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Bij horeca gaat het om 7:290 ruimte en de huurder daarvan geniet huurbescherming bij contracten langer dan twee jaar. Je mogelijkheden om de huurder eruit te zetten wanneer je verkoopt zijn daardoor behoorlijk beperkt door dwingend rechtelijke bepalingen.

 

Je kunt daarom beter je business case voor de verhuur goed opbouwen dan dat je probeert je contractueel in te dekken met bepalingen die niet toegestaan zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.