• 0

kilometervergoeding onderneming bij gebruik leaseauto werkgever

Over drie maanden verlaat ik mijn huidige werkgever waarbij ik gebruik maak van het sociaal plan om een eigen onderneming te starten. Gedurende deze periode van drie maanden ben ik vrijgesteld van arbeid, ontvang ik regulier salaris en mag ik gebruik blijven maken van mijn leaseauto. Ik rij deze leaseauto ook prive en tel de auto derhalve netjes bij.

 

Sinds 1-4-2015 sta ik ingeschreven bij de KvK en start ik daadwerkelijk met de voorbereiding. In dit kader rij ik een fors aantal kilometers met de leaseauto. Vanuit mijn werkgever bezien zijn dit prive kilometers, vanuit mijn perspectief zakelijke kilometers voor mijn onderneming. Mag ik deze kilometers a € 0,19 in rekening brengen bij mijn onderneming?

 

 

Snuze! Een innovatief nieuw concept van Pastura www.snuze.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Aandachtspuntje is wel dat de bijtelling voor privégebruik de minimumbijtelling is. Als het werkelijke voordeel van het privégebruik groter is, dan kan de bijtelling ook hoger worden vastgesteld door de inspecteur. Nu het zakelijk gebruik gedurende die 3 maanden 0 is, zou de bijtelling ook kunnen worden vastgesteld op bijvoorbeeld 100% van de werkelijke kosten (dat is immers ook je werkelijke voordeel).

 

Of je (bij controle) de facto nog wat overhoudt aan die 19ct/km aftrek is dan dus de vraag. Maar daarvoor moet de belastingdienst dus eerst constateren wat er aan de hand is en vervolgens ook daadwerkelijk corrigeren. Wees er in ieder geval van bewust dat die mogelijkheid bestaat.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.