Gezocht: forum voor vormgevers

Aanbevolen berichten

Als het gaat mo pdf, kun je bijv. in Photoshop het beste de pdf om laten zetten in een pixelbestand met een vrij hoge resolutie, dan de resolutie verlagen en save for web --> gif. Het eerst om laten zetten naar een hoge, en dan naar een lage heeft te maken met het optimaliseren vna de anti-aliasing. Als je de pdf meteen in een lage resolutie omzet bestaat de kans dat een zwart lijntje ineens twee lichtgrijze rijtjes pixels naast elkaar worden. bij het verlagen van de resolutie blijft het lijntje donkerder. Overigens geldt dit denk ik aleen voor pc... niet voor mac (mac is nu eenmaal grafisch sterker).

 

De leesbaarheid van lijntekeningen in pdf bestanden laat nogals eens te wensen over: al ik tekeningen publicatiegreed maak voor op het web zorg ik ervoor dat niet teveel lijntjes dicht bij elkaar staan (verwijder er gewoon een paar) en dat de slechts in drie diktes verdeeld zijn, vrij dik. Dan komen de lijntjes goed over in een gif.

 

De meeste technische tekeningen lenen zich hier niet zo goed voor: ik heb dan ook geen enkele technische tekening op mijn website: of ze zouden loeischerp moeten zijn en dus zwaar, of ze zijn voor iemand die de tekening niet kent nagenoeg onleesbaar.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.