• 0

Rabo swift bestand automatisch verwerken in subadministratie Afas.

Ik zou graag willen weten of hier iemand is die gebruik maakt van Afas Small Business en die het wel gelukt is om bankafschriften van de Rabo in te lezen en automatisch te verwerken.

 

Het lukt mij namelijk niet om de *.swi bestanden (mt940) automatisch te laten verwerken bij debiteuren en crediteurenmutaties terwijl dat volgens Afas wel mogelijk moet zijn.

Afgelopen week talloze keren gebeld met Afas, en nu blijkt dat het probleem is gelegen in het feit dat in het ingelezen bestand in de omschrijving het IBAN nummer niet voorkomt.

 

Het IBAN nummer komt wel voor in het Swift bestand. Afas stuurt mij door naar de Rabo, maar de Rabo reageert verbolgen en stuurt mij weer terug naar Afas. Die verolgens doorverwijst naar een knowlegdbase waarin staat hoe je de administratie moet instellen.

 

Maar het probleem is blijkbaar volgens support dat het IBAN nummer tesamen met het faktuurnummer in het veld omschrijving"moet staan. Bij mijn ingelezen bestand is dat niet zo, en daardoor kan er niet automatisch gematch worden tav debiteuren en crediteuren, aldus Afas

 

Ik vind het een raar verhaal. Een Swift is immers een internationale standaard; de Rabo zal daar niets aan veranderen. Ik zal ook niet de enige Afas klant zijn die een Rabo bestand probeert in te lezen en af te letteren in de subadministratie. En afas pretendeert dat dit een optie is.

 

Uit de knowledgebase van Afas blijkt namelijk dat Afas in staat is om automatisch af te letteren. Dus ik vraag mij af of hier meer mensen zijn die Afas gebruiken, en die het wel lukt om de subadministratie automatisch bij te werken met een ingelezen Rabo swift bestand.

 

Zo ja, welke transactiecodes gebruiken jullie dan? En hoe hebben jullie de zoekcriteria ingevuld. Hoe is het jullie gelukt?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Jammer dat Afas je niet kan helpen.

Ze komen nog wel uit Leusden, net als ik :-\

 

Als ik met bestanden van klanten werk moet ik soms ook velden splitsen, veranderen of duplicaten eruit halen. Een gratis online tool die ik voor dit soort taakjes veel gebruik is Textmechanic.

Misschien kun je daarmee je bestand aanpassen zodat Afas het wel kan inlezen.

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 79 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.