Ga naar inhoud

Ab Bauer

Legend
  • Aantal berichten

    1041
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

110

Over Ab Bauer

Persoonlijke info

  • Land
    Nederland

Registratie

  • Hoe heb je ons gevonden:
    zoekmachine
  • Jij bent:
    ondernemer
  • Tot welke leeftijdsgroep behoor je?
    36-40
  • Je bent voornamelijk geïnteresseerd in:
    ondernemen algemeen

Bedrijfsinfo

  • Branche
    Huisvesting & vastgoed
  1. Wonderlijk idee van een forum hebben jullie toch. Als het topic was “Wie helpt mij een standaard verweer tegen scammers op te zetten” had ik niks gezegd. Maar het topic is “Waarom zijn starters zo’n makkelijke prooi voor scammers”. Mijn mening is dat starters zo’n makkelijke prooi zijn omdat ze niet goed voorbereid en een beetje onnozel aan het ondernemen beginnen. Daar kun je het niet mee eens zijn, maar het lijkt mij toch een normaal antwoord op de vraag. Er wordt onder aanvoering van één persoon een aardige group think hier opgezet die me niet zo bevalt. Ik ga maar weer eens verder kijken. Doei.
  2. Wat is er mis mee dat nog een keer te herhalen? Bovendien, heb ik nog geen woord gezegd in dit topic en mag toch ook wel mijn mening geven hoop ik. Elke dag lees ik in dit topic de ene na de andere tip om de zielige starter die zichzelf in de problemen heeft geholpen te helpen. Terwijl een strenge opvoeding en een 'als je niet leest moet je maar op de blaren zitten' houding misschien meer helpt.
  3. Je kan proberen de wereld te verlossen van alle slechteriken (KvK, scammers enz) maar je kan ook de andere kant op denken: maak de startende ondernemer wat weerbaarder. Vroeger had je een Middenstandsdiploma nodig voor je een bedrijf kon beginnen. Waarom is dat eigenlijk afgeschaft? Tegenwoordig heb je de "Algemene Ondernemers Vaardigheden" cursus. Misschien dat verplicht volgen bij het starten van een bedrijf? Roofdieren zijn van alle tijden en overal. Je kan beter een ondernemer wat survival tips in de Jungle van het bedrijfsleven mee geven naar mijn idee. TwaBla rant in 3...2...1...
  4. Ab Bauer

    AVG-gekte en GDPR-mania

    Ik zit ook met een 'AVG gekte' probleem(pje).. Als freelancer ben ik een van de weinigen die niet via recruiters of andere tussenpersonen wil werken. Dit staat bijvoorbeeld ook heel duidelijk op mijn LinkedIn profiel. Ik scherm met de AVG om elke recruiter die me belt te sommeren me uit hun bestanden te halen. Het probleem is dat op dat moment ik weer een 'potentieel nieuwe target' ben voor een collega recruiter van hetzelfde bedrijf. Vooral bij agressieve bellers als Darwin recruitment is dit echt een vervelend probleem. Zodra ik boos werd op Darwin Nederland hebben ze me idd uit alle bestanden gehaald. Maar prompt werd ik gebeld door Darwin Londen en Darwin Berlijn. Hoe kan ik het beste aangeven dat ik verwijderd wil worden uit alle bestanden, maar wél op de 'niet-bellen' lijst blijf staan?
  5. Er zijn ook influencers die heel, heel hard werken aan goede content. Onderwerpen uitzoeken, research doen, scripts uitschrijven, filmen op locatie, interviews regelen, filmpjes monteren, promotie enz enz... Sommigen zijn er 10 tot 15 uur per dag mee bezig. Als zo'n influencer na jarenlang hard werken een publiek heeft opgebouwd is dat bereik heel wat waard. Jij kunt er anders over denken maar ik zie het gewoon als beloning voor hard werken. Niks mis mee om dan een vergoeding te vragen aan merken als ze in beeld willen komen.
  6. Ab Bauer

    Nieuw Big Data concept, maar hoe nu verder?

    Hoe langer ik je openingsbericht lees hoe meer vragen ik eigenlijk krijg. Misschien kan je toch wat meer uitleg geven hoe jij "met meer dan 76% zekerheid kan voorspellen of een bedrijf binnen een maand een faillissement aanvraagt". Je hebt dus van mijn bedrijf tweeeneenhalf duizend kenmerken, die ook nog eens actueel zijn? Ik kan er zelf niet meer dan 200 bedenken. Ben echt benieuwd welke 2500 dat zijn. Je kan zoveel data slurpen als je wil, uiteindelijk gaat het maar om een paar kerncijfers: Activa, passiva, liquiditeit, afschrijvingen, solvabiliteit, rentabiliteit, kasstroom, omzetsnelheid, winstmarge, enz. Om te bepalen of een bedrijf binnen een paar maanden failliet gaat heb je ook gegevens nodig die een ondernemer (in nood) het liefst binnenskamers houdt. Juist om naar buiten toe de schijn op te houden dat alles nog prima draait. Die ga je dus niet krijgen. Zoals schuiven met bankrekeningen, wat tijd rekken in Belastingaanslagen, privé stortingen (of opnames) of een lening bij de bank zijn toch niet gegevens waar jij zomaar bij kan? Ik hoop het niet in ieder geval.
  7. Ab Bauer

    Nieuw Big Data concept, maar hoe nu verder?

    Ik vind je hele verhaal een beetje vreemd. Je zegt dat programmeren te moeilijk voor je is. Maar iemand die een Master opleiding in Econometrie en een Master in Wiskunde heeft moet geen moeite hebben met een basis cursus databases (bijvoorbeeld MySQL). Dat bestaat gewoon niet. In een cursus van twee weken leer je 95% van MySQL wat je ooit maar nodig hebt. * Je kunt de 'back-end' dus best zelf bouwen naar mijn idee. Daar leer je ook het meeste van. Welk 'front-end jasje' je daar omheen zet (een app of een website) kan je dan later kiezen en door een freelancer laten maken. Dan praten we niet over '1 a 2 ton' maar minder dan 5k. *) Eigenlijk kan je in alles van MySQL leren
  8. Ab Bauer

    Survivorship Bias and the Startup Hype

    Geluk speelt idd een grote rol. Vijftien jaar geleden begon ik een bedrijf zonder enige kennis of ervaring. Dat werd een groot succes. Nu heb ik veel meer kennis en ervaring en maak ik veel betere dingen. Maar dat succes uit mijn 'onnozele' periode heb ik nooit meer kunnen herhalen. :-[ Toch is er naast geluk nog meer nodig voor succes: de 'tien keer harder werken' regel. Ik zie succes bij mensen in mijn omgeving vooral bij diegene die tien keer harder werken dan alle anderen in dezelfde branche. Dan is de kans op succes wel degelijk een stuk groter.
  9. Dat is juist wat ik probeer te zeggen. Dat je die niet verder kan verlagen. Dus moeten ze groei vinden in het verhogen van de merkwaarde. Door veel op TV te zijn, prima service te geven in een echte winkel. En een CEO die lollige filmpjes maakt en een soort Elon Musk van de lage landen gaat worden. Van zo'n merk willen mensen fan worden. En het werkt want op dit forum alleen al zijn er heel wat Coolblue fans te vinden.
  10. Ik denk dat zij weten wat iedere web winkelier al snel weet: Je loopt leeg op de verzendkosten en op de marketing. Alleen de heel goeie webwinkels weten deze twee monsters de baas te blijven. Met schaalgrootte en slimme logistiek hebben ze de verzendkosten wat kunnen knijpen maar daar zit ook een grens aan. Waar ze nog wel op kunnen groeien is merkwaarde. Dat iedereen die een apparaat nodig heeft meteen aan Coolblue denkt. Eigenlijk is dit een heel interessant moment voor de ecommerce in Nederland. Als zelf een mega speler als Coolblue afstand neemt van het klassieke 'dozenschuiver' model loopt dat wel op zijn laatste benen.
  11. Ik denk dat het hele gebeuren idd weinig tot niets met SEO te maken heeft. Dat verhaal over die "extra ingangen" slaat ook nergens op. Coolblue is een knap merk met een vlotte CEO, maar ik vind dat we hier op een ondernemers forum best wat kritischer naar alle persberichten die uitkomen mogen kijken. Tenslotte is de omzet/winst verhouding bij Coolblue niet echt geweldig. Wat dat betreft heeft Twabla helemaal gelijk: Voor spelers als Google en Amazon is Coolblue een vlieg op de taart die ze er met één klap vanaf meppen.
  12. Via een lange omweg is Coolblue steeds meer een gewone witgoed en electronica keten aan het worden. Met fysieke winkels, een eigen technische dienst en bouwen aan een eigen merk. Blijkbaar toch de beste manier om winst te maken.
  13. Ab Bauer

    Het einde van de online supermarkt

    Dat gedoe met die (lange) wachtlijst zou best wel eens nep kunnen zijn. De truc van de 'fake schaarste' staat in alle growth hacking handboeken.
  14. Als (ex)onderneemster is deze persoon wel gewend om door tien hoepels tegelijk te springen dus het komt zeker goed. Alleen is het verschil tussen de twee groepen enorm: Onderneemsters bevallen ná 7-5-2005 hoeven alleen Naam, BSN en geboortedatum door te geven en krijgen automatisch de €5600 op hun rekening gestort. De tweede groep (bevallen vóór 7-5-2005) moet een waslijst gegevens aanleveren die (begrijpelijkerwijs na dertien jaar) soms niet direct meer voorhanden zijn.
  15. De persoon in kwestie was zelfstandige t/m 2007. Ze heeft nog wel de jaarverslagen bewaard. Dus het omschrijven van de werkzaamheden lijkt me te doen. Ik neem aan dat een IB aangifte van 2005 nog valt op te vragen bij de Belastingdienst (in de toekomst misschien niet meer met alle nadruk op privacy?). Belangrijkste is dat het "Aanvraag ZEZ-uitkering" formulier mij duidelijk niet geschikt lijkt om de uitkering mee aan te vragen, dertien jaar na dato. "Je krijgt geen boete voor een te late aanvraag." is wel heel eenvoudig geredeneerd. Ik zou verwachten dat iemand bij het UWV even de moeite neemt om een nieuwe procedure / formulier te schrijven voor deze gevallen. Dit lijkt echt op een 'paarse krokodil'.

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké