• 0

Hoe werkt een nieuw innovatief idee?

Hoi

 

ik heb een nieuw idee, vroeger had je toch van die zakjes met pinda's. Tegenwoordig zijn die verpakkingen vaak vernieuwd, en zijn de zakjes hersluitbaar geworden.

 

Ik heb ook zo'n soort idee voor een fabrikant. Geen hele nieuwe verpakking. maar gewoon de tip eigenlijk om de verpakking hersluitbaar te maken.

 

Als ik het idee verklap, dan gaan ze dat doen en zeggen ze dank je wel doei.

 

Hoe kan ik voor dit idee betaald krijgen? Moet ik dan een patent aanvragen? (Ik heb daar geen geld voor) is er een andere oplossing?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De stappen vanuit een idee naar een daadwerkelijk gehonoreerd patent is een intensieve, kostbare en moeizame sport. Als je dat voor elkaar hebt, komt een nog moeizamere sport: "vermarkten". Dat krijgt een eenling simpelweg nooit voor elkaar. En ik begrijp van jullie dat je dan met een investeerder aan de slag moet. Maar hoe goed is die investeerder op de hoogte van de marktkansen en welke eisen legt die investeerder bij je neer? Daar komt een eenling nooit doorheen geworsteld.

 

Ik heb het geluk dat ik in mijn eigen vakgebied en marktveld zit met mijn uitvindingen en dan blijft voor mij toch nog de moeilijke keuze over: "Aan welke klant ga ik het aanbieden?" En dan moet ook nog de gelukkige omstandigheid daar zijn, dat het in wederzijds belang is om elkaar te ondersteunen met techniek vs marketing. De beste investeerder is dus een sterke klant. Ik heb geen ervaring met andere investeerders, maar ik zou me er doodsbenauwd bij voelen.

Link naar reactie
  • 0

Je hebt inderdaad weinig aan een i-depot of een vergelijkbaar iets. Aan de andere kant kost het haast niets en het kan je bewijslast eenvoudiger maken. Je zou er bijvoorbeeld melding van kunnen maken in een NDA (geheimhoudingverklaring). Een NDA geeft je namelijk wel rechten. Een ander voordeel van het beschrijven van het idee is dat je gestimuleerd wordt een en ander goed te overdenken en zo mogelijk tot verbeteringen komt.

 

 

Maar dan moet de andere partij wel die NDA die jij hebt klaargemaakt willen tekenen. In de praktijk wil die dat vaak niet, of slechts na overleg met zijn jurist en na drie ronden tegenvoorstellen. Dat schiet niet op.

 

Ik ken genoeg multinationals die aan hun werknemers opleggen: 'Geen NDA tekenen! Mag je dan ergens niet naar binnen al heb je er 1000 km voor gereisd? Dan is dat maar zo.'

 

Ja, er zijn scenarios denkbaar waarbij zoiets nuttig is. In mijn ervaring zijn die zeldzaam.

 

En het risico dat iemand denkt dat hij beschermd is, terwijl dat niet zo is, is wel heel groot, en dat wil ik voorkomen.

 

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.