• 0

inschrijven of niet?

hallo,

 

misschien is deze vraag al duizenden keren eerder gesteld, maar helaas kan ik geen goed passend antwoord vinden op mijn vragen.

 

Graag zou ik wat informatie krijgen over het eventueel inschrijven bij de kvk.

 

Ik ben Fulltime vrachtwagenchauffeur in dienst van een uitzendbureau. Daarnaast mag ik graag handel drijven, en dit als in nieuwe en gebruikte auto-onderdelen en autobanden. nu is het zo dat ik dit niet heel veel doe op jaarbasis, maar aangezien ik nu sinds korte tijd voor een uitzendbureau werk, en mijn werktijden iets beter in de plannen zijn, ben ik van plan dit handelen iets meer te gaan doen.

 

nu heb ik al wat dingen gelezen van parttime ondernemen, maar het is een spinrag van verschillende verhalen en verschillende onderwerpen, ik kom er niet meer uit.

 

Ik heb een VW Caddy aangeschaft om de handel op te halen en eventueel af te leveren, maar de wegenbelasting betaal ik gewoon als personen auto.

 

Dan nu mijn vraag, is het verplicht en of handig me in te schrijven bij de kvk, en onder welke noemer dan?

Graag zou ik gebruik maken van het belasting voordeel: Grijs kenteken, omdat ik toch veel afhankelijk ben van mijn auto voor het drijven van de handel.

 

En ook zit ik met de vraag, tot hoeveel mag ik bijverdienen zonder me in te schrijven?

 

Ook vraag ik me af, of ik deze 'handel' gewoon vanuit huis mag doen op grotere schaal dan een paar keer per jaar? Natuurlijk zullen buren en omwonenden geen tot zeer weinig last of overlast van mij hebben.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1

Je stelt de vraag of je deze handel op grotere schaal mag doen. Ben je van plan hierin door te groeien of zie je het meer als een hobby voor af en toe?

 

De KVK heeft hier richtlijnen voor, je kan ze vinden op http://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzigen/inschrijven-bij-de-kamer-van-koophandel/moet-ik-mijn-bedrijf-inschrijven/criteria-van-een-onderneming/ Twijfel je dan kun je ook contact opnemen met de kvk of bijvoorbeeld een gesprek hebben met een boekhouder.

 

Een andere optie is een bezoek brengen aan de bijeenkomsten van de kvk voor starters. De link die ik hierboven noem bevat informatie over deze webinars en bijeenkomsten.

 

Houd ook de belastingen in de gaten. Om belasting te moeten betalen is een bedrijf niet noodzakelijk. Inkomsten kunnen ook in resultaat uit overige werkzaamheden aangegeven worden. Op de website van de belastingdienst vind je hierover meer informatie: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/werk_en_inkomen/werken/niet_in_loondienst_werken/resultaat_uit_overig_werk/

 

 

Ficsus.nl - Online boekhouden makkelijk én leuk! Vanaf 8,75 per maand.
Link naar reactie
  • 0

Hallo Loetje,

 

Er zijn al een aantal handige tips gegeven. Ik wil daar graag aan toevoegen dat het ook mogelijk is telefonisch contact op te nemen met de Kamer van Koophandel om jouw specifieke situatie door te spreken. Er spelen een aantal factoren bij het vaststellen van ondernemerschap een rol. Je kunt hierbij, behalve aan de hoogte van de omzet, ook denken aan investeren in het bedrijf, reclame maken, actief klanten werven ed.

 

Daarnaast raad ik je aan contact op te nemen met de afdeling Ruimtelijke ordening van de gemeente om na te gaan of deze activiteiten vanuit huis zijn toegestaan (bestemmingsplan).

 

Ik wens je veel succes met je plannen!

 

Gerdine Annaars

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.