• 0

Motor activeren

Hallo

 

Ik wilde graag weten hoe ik een motor kan activeren op mijn balans.

 

Motor kost 11000 incl btw en bpm

stel 2000 BTW 2000 BPM

Motor 7000

 

Motor 9000

te vorderen BTW 2000

@ crediteuren 11000

 

Of moet BPM apart geboekt worden?

En als ik hierbij gebruik wil maken van de KIA regeling moet ik dan die 28% van met of zonder BPM nemen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Ik wilde graag weten hoe ik een motor kan activeren op mijn balans.

Je zult de motor moeten activeren inclusief BPM, maar exclusief BTW. Vervolgens schrijf je in 60 maanden af tot aan de restwaarde (bijvoorbeeld 10 of 15%). Voor de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek ga je ook uit van het bedrag inclusief BPM. De BPM boek je dan ook niet apart, maar als onderdeel van de totale kostprijs.

 

Mocht je trouwens de kosten voor de motor volledig in de zaak gaan aftrekken, dan zul je een correctie moeten uitvoeren voor zowel kosten als btw naar rato van het daadwerkelijke privégebruik (dus niet via 2,7/1,5% forfaitaire btw-bijtelling). Als je de motor 30% zakelijk gebruikt (gemeten in kilometers), maar 100% van de kosten hebt opgevoerd, dan moet je dus een correctie maken van 70% voor zowel inkomsten- als omzetbelasting.

 

Je kunt trouwens ook gewoon niets doen en die motor privé aanschaffen. Vervolgens laat je de zaak 19 cent per (zakelijke!) kilometer vergoeden aan jezelf.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.